דוגמאות אלימות חמורה

עבירות פליליות של אלימות חמורה:

עבירות האלימות החמורה יכולות לצוץ גם ללא כל תכנון מוקדם עת אירוע מתעצם עוד ועוד ולא תמיד ברור למה החל.

– למעשה מרבית אירועי האלימות, החמורה גם, הנם אירועים שרמת הכוונה להתקיימותם התרחשה ברגע אחד.

כיום בעידן הדיגיטלי שפעמים רבות אנו חוזים ממש באירוע הפלילי המצולם – חשוב מאוד לחשוד לאבחן את רמת הכוונה של מי שמוצא עצמו כחשוד בהמשך גם נאשם בכול שלב של האירוע.

בנסיבות אלו יש חשיבות עליונה לייעוץ בעורך דין פלילי לצורך ההכנות לחקירה !


התוצאה קובעת את המעשים ?

זה המקום להסביר – גם בתהקיים תוצאה חמורה אפילו של מותו של הקורבן, נקודת הבחינה היא לא רק מעשיו של הפוגע – אלא גם רמת הכוונה בעת התקיימות האירוע ולכול אורכו !

כך שאדם שפעל מתוך "העדר כוונה", או תחושה של פגיעות ולדוגמא הגנה עצמית – וללא רצון לגרום לתוצאה קשה אצל הצד האחר – אינו אשם באירוע החמור !

חשיבות החקירה הפלילית   – בעבירות אלימות חמורה

לאור ההסבר למעלה חשוב לדעת לאבחן ולדאוג שכול הפרטים יהיו חלק ממסד החקירה, החל מטענות הגנה עצמית, דרך טענות על צורך או כורח, וכמובן הסברים מלאים על רמות הרצייה ועוד.

בזכות כללים אלו ואחרים הצליח משרדי למתן כתבי אישום או אף למנוע אישומים באירועים חמורים של אלימות. בין היתר באירוע בו הלקוח דקר בצווארו אדם וזה היה תלוי במשך ימים בין חיים ומוות. גם של לאור טיעון שהתקבל של הגנה עצמית – נמנע האישום הפלילי לחלוטין !


חקירה בפלילית בעבירות אלימות:

התוצאה בד"כ ידועה וקשה – בנסיבות אלו המחשבה הראשונה של אדם המעורב באירוע חמור היא פשוטה – לשתוק.
מדובר כמובן (ברוב המקרים) בטעות קשה, השתיקה מבטלת את טענות ההגנה ! השתיקה מעלימה את האבחנות בין האירוע לאירוע שכולו רוע!


הדוגמאות של תיקים פליליים שכולם אלימות חמורה :

בתיקים שמוצגים כאן ובעוד תיקים פליליים רבים בהם טיפל המשרד, הוצבה במרבית המקרים "חזית" אל מול האירועים הקשים.
כך יצא שגם לפגיעות חמורות היה הסבר – הסבר שהוא אולי תגובת יתר – ולכן אין טענה להגנה עוצמת אולם הלקוחות של המשרד הצליחו לצאת מאירועים חמורים ביותר באופן קל הרבה יותר מהמצופה מהאירועים.

 אלימות – עבירת פציעה וקטטה 

יואב. תיק כנגד אדם מבוגר שלאחר שחברו הכה אותו קלות בעורף זרק מאפרה כבדה שפגעה באחר ופצעה את האחר ואז היכה גם בראשון. התיק היה מורכב לאור העובדה שהמדינה ביקשה עבודות שירות בפגישה הראשונה ובאם לא תתה הסכמה לכך – תעתור למאסר בפועל !

הסיום ? יולי 2017 – הפיכת עבירת הפציעה לפציעה ברשלנות ! 2000 ש"ח פיצוי. (עבירת הקטטה נמחקה גם היא).


אלימות כנגד חסר ישע 

ת"פ 40664-07-11  מלכה – לקוח של המשרד הואשם בכל שתקף את בנו באגרופים רבים בזמן שהחנה את רכבו (ברחוב) אחרי שהסיע את הילד ברכבו.
התיאורים היו קשים ביותר והעדה הייתה גב' שעברה ברחוב ולדבריה ראתה את ההתרחשות. היינו אין לג' כל רצון בתוצאה מסויימת!
התוצאה ? תיקון נירחב של כתב האישום וסיום ללא הרשעה פלילית ! היינו התיק כולו עבר להיבט הטיפולי.


אלימות חמורה במחוזי 

בובזיב – מחוזי ירושלים תפ"ח 45886-12-19.

אלימות בכביש, פציעה חמורה וניתוח חירום. הסיום ללא הרשעה פלילית. הוגש ערעור לעליון על ידי המדינה – ושם אושר פסק הדין. ביום 3.12.23.

https://jerusalem.mynet.co.il/local_news/article/ryrv8jgwi


ת"פ 8861-07-13 – פשקוב – תיק מחוזי תל אביב – הלקוח לפי כתב האישום המקורי הזמין חבורה של חבריו על מנת להיפרע מאדם ש"התחיל" עם בת זוגו. אלו חבטו במתלונן באופן חמור ביותר באגרופים ובעיטות – לפי כתב האישום המקורי שברו אף עצמות בגופו (לאור זאת התיק היה בבית המשפט המחוזי בתל אביב).

בתיק היו 5 נאשמים – רק כנגד הלקוח של המשרד ננקטו הליכי מעצר ! (שוחרר). כמו כן הוא הוגדר כחמור מכולם לאור מה שהצטייר החלק שלו באירועים.
הסיום ? 18.3.14 ללא הרשעה פלילית ! יודגש, למרות שמדובר באלימות החמורה!
המשרד הצליח להוכיח שהחלק של הלקוח אינו בולט מעבר לאחרים ! ומעבר לכול שיש בתיק זה "מתלונן יחודי" היינו המתלונן הוא אדם בעייתי ביותר בתחום הפלילי !
תיק מחוזי של אלימת שמסתיים ללא הרשעה, ללא ספק אירוע נדיר!


 אלימות עם תוצאות קשות 

40220-01-10 יניב – אירוע פלילי במסגרתו היכה הנאשם שחקן כדור רגל אחר באגרוף ושזה נפל בעט בפניו  – הנזק הגופני ? שבר בארובת העיין, שתף דם תת עורי, חתך באורך של 3 ס"מ שנתפר בהרדמה.  ללא ספק אירוע אלימות חמור. הדרישה העונשית הייתה תחילה למאסר בפועל ואף מאסר ממושך  – הסיום ? מאסר על תנאי. (ושל"צ).

תיק זה נמשך זמן ממושך – והעמדה העונשית של המדינה התכרסמה שוב ושוב.


שני ניסיונות לרצח – במקור

פ – אזולאי – ת"פ 26865-07-12 –  – מחוזי ירושלים – שנתיים וחצי מאסר ולהיות מאוזכרים כהצלחה ? כן ! תיק זה החל בתור אירוע חמור בו התקיימו שני ניסיונות לרצח.
 הלקוח כאן דקר שניים אחד בראשו בחוזקה ושני בחזה (חודשיים וחצי של טיפולים ועדיין האיש מוגבל לדבריו) הסכין חדרה על לריאות !
חייבים לציין גם לאחר תיקון כתב האישום לעבירות חמורות פחות עדיין העונש הנדרש על ידי המדינה היה מאסר ארוך ביותר – התביעה עתרה לעונש שיתקרב ל 10 שנות מאסר !
ההצלחה לאור בניית הטיעון לעונש החלק משלב החקירות ועד לסיומו של התיק הפלילי (ראוי לציין – כל האירועים כאן היו מצולמים במצלמות אבטחה).

כך שהמטרה הייתה בניית האירוע דרך עיניו של הלקוח – עיניו ראו את עצמו כקורבן ולא כתוקף ! כך שלמרות המעשה המאוד חמור הענישה ניתרה שקולה.


סחיטה באיומים – מחוזי 

פ 003041/07 – מחוזי ירושלים – לירן – תיק אותו התלבטתי באם לציין כאן – קשה להבין את ההישג ללא בחינה של ההליכים שקדמו לענישה – הייצוג בתיק זה היה רק לטיעונים לעונש (אז נכנסתי לתיק) – תיק סחיטה באיומים.
 שם גודל ההישג בולט לאור עמדת המדינה בתיק הפלילי – במהלך המגעים להסדר הטיעון המדינה הציעה החזר של מלוא הסכומים 330,000 ש"ח ואז היא תעתור לעונש של שנה מאסר בפועל בהסכמה או שנה וחצי ללא הסכמה.
ההגנה הביאה סך של 80,000 ש"ח לפני הטיעון לעונש, שזה היה מלוא הסכום אותו הצליחה לגייס, והעונש ? חודשיים מאסר בפועל (4 חודשי ע"ש – 6 שעות ביום).

תיק שלמעשה הוכרע בטיעון לעונש שכלל את כל המרכיבים של טיעון לעונש שהוכן היטב וחלוקה נכונה בין עדין לבין תצהירים.


אלימות כלפי קטינים

פ שלום אשדוד – צרפתי – סיום 17.10.10 – אדם שהיכה באופן חמור ילד שרב עם בנו – הילד נזקק לטיפול רפואי מידי – לנאשם עבר מכביד הכולל מאסר בגין עבירות אלימות – הסיום מאסר על תנאי לאור תוכנית טיפול שכללה טיפול בסיבות לפרוץ האירוע האלים.


לילה של בלהות לנסחט/מוכה 

פ1045/05 מחוזי ירושלים שלושה שחטפו והכו וסחטו אדם במשך כל הלילה. בזמן הכניסה לתיק הנאשמים במעצר בית מלא. תיק חמור ביותר, למעשה מסכת אירועים שכזאת בבית המשפט המחוזי יכולה להוביל לשנות מאסר ארוכות – הלקוח של המשרד היה הרוח החיה והבעייתי ביותר בפרשיה ולמרות זאת בית המשפט מטיל 100 ימי מאסר ומתוכם מנוכים ימי המעצר (מעל ל 30 ימים).


הצתה תיק מחוזי 

פ 3137/02 חזן – מחוזי ירושלים – הצתה, התפרצות למקום מגורים והצתה – שריפת רכב של בחורה שנטשה ולאחר מיכן זריקת בקט"ב על הבית וגרימת שריפה בבית – האירוע באישום השני תוקן לניסיון להצתה השגת גבול והיזק בזדון – התיק הסתיים בעבודות שירות – הישג מדהים יחסית לתנאי הפתיחה הקשים של תיק זה.


 מעשים מיניים חמורים

פ 4766/99 דיין – שני תיקים של מעשים מגונים – מעשים חמורים למדי של כמעט ניסיון לאונס באחד מהם במסגרתו התפשט הנאשם וניסה לכפות עצמו על המתלוננת (השני קל יותר) – שישה חודשי עבודות שירות.

מה שהוביל את התיקים כאן הייתה האלימות המינית!


 אלימות חמורה במשפחה

פ 2206/01 רון תורג'מן– אלימות חמורה במשפחה – סידרת אישומים – 382 (ג) אירוע אחד, 382 (ב) 1 – שלושה אירועים ואירוע אחד של איומים – 250 שעות שרות לתועלת הציבור.

 תיק נשק חמור 

פ 2077/06 – בן מיכאל – התיק הגדול ביותר במדינת ישראל בשנת המשפט 2006 – 2007 – תיק בו הנאשמים הם בכירי הפשע בארץ כמו אסי אבוטבול, קוסם ועוד – הלקוח של המשרד, מר בן מיכאל שוחרר מהכלא 13 יום מיום גזר הדין.
 הוא היחידי ששיפר את מצבו בתיק זה לעומת ההצעות בגישור הפלילי שהיה בתחילת התיק. יצוין הלקוח הוא זה שנתפס עם הנשק ולמרות זאת הוכיח שחלקו בפרשיה קטן יותר מאחרים.

לציין לאחרים (חלקם) לא הוכרו תקופות שישבו במעצר, כך ששיחרורם צפוי בעוד זמן ניכר.


 אלימות חמורה ביותר  

פ 1955/00 גלעד – תקיפה של אדם אחד תקיפה על ידי שלושה אנשים שהם נעזרים במוט ברזל וסכין- הנפגע שהה 7 ימים בבית חולים כתוצאה מהתקיפה.
 שני הנאשמים של המשרד אחד 6 חודשי מאסר, והאחר (שהכה במוט ברזל) 3 חודשי מאסר. ההבחנה תמונה בתסקיר שירות המבחן שהיה חיובי כלפי כולם – ההוכחות הוכיח שהדוקר הוא אחר.

מיותר לציין שתיק כל כך חמור עם פציעות חמורות ביותר מסתיים באופן שונה בדרך כלל.


 אלימות שוטרים 

פ 7139/02 מערבי – שוטר מתנדב הואשם בהכאה של בן מיעוטים על ידי השוטרים כולם (4 בכתב אישום זה ועוד אחרים בכתב אישום מקביל) – מיותר לציין את החומרה של האירוע בהיותו איש חוק שמעל בתפקידו – כתב האישום שונה לסיוע בנוכחות במקום והעונש ? של"צ.

בתיק זה נשמעו ההוכחות כמעט עד לסיום. לציין נאשמים אחרים נדונו לעבודות שירות.


 אלימות במשפחה

פ 4014/07 אלמויאל – תיק אלימות במשפחה – שלושה אישומים – הופחתו האישומים ועוקרו מתוכנם הבעייתי – לציין ביום הכניסה לתיק הנאשם במעצר בית מלא – הסיום מע"ת.

תיק דקירה – מחוזי 

ת"פ 355/04 – בן מיכאל – תיק דקירה חמורה נצפתה על ידי שוטרים, לתיק צורף תיק אלימות נוסף ותיק אלימות נוסף נימחק – העונש 11 חודשי מאסר.
לציין הנאשם קיבל שיחרור מוקדם (שליש) וההסדר נחתם באמצע ניהול דיוני ההוכחות לפני הפגרה פחות מחודש לפני השליש שקיבל. כך שבנסיבות מדובר למעשה בהסדר שהביא לשחרורו המיידי כמעט. (הנאשם נעצר עד לתום ההליכים, גם בעליון).

 אלימות שוטרים 

פ 3384/03 – גינמן – תיק אלימות של שוטר שהואשם ששלף אקדח והכה באמצעות האקדח אדם וגרם לו פציעה – בבית המשפט השלום נדון לעונש של 3 חודשי עבודות שירות  (ייצוג המשרד) – למרות העונש הקל הוגש ערעור והעונש שונה לעבודות בדרך של של"צ.
זמין 24/7 דילוג לתוכן