עו"ד פלילי עבריינות נוער - הקשר בין מעשה לתוצאה
עו"ד פלילי עבריינות נוער – הקשר בין מעשה לתוצאה

הקשר בין מעשה לתוצאה

ההרצאה על הקשר בין מעשה לתוצאה היא הרצאה של עורך דין פלילי מוטי אדטו – ההרצאה היא לא  על המשפט הפלילי, אלא, על התוצרים של התנהלותנו בחיים בכלל.

ההרצאה באה להוביל את השומע למקום של אחריות אישית, להבנה של תהליכים והתנתקות מססמאות – אתה זה שיקבע את חייך שלך!

בחיי האישיים, בפעולות רבות שלי אני חש שההרצאה מגדירה אותי, ואני חולק את התובענות של ההרצאה גם עם רבים מהלקוחות.


העולם האישי

חשוב לדעת, אני עובד כעורך דין פלילי – עולם המושגים שלי נטוע במשפט הפלילי.

לא אחת נימצא היבטים של המשפט הפלילי באותה ההתנהלות יום יומית – אבל המטרה הכוללת היא אחריות אישית וההבנה שכול דבר, כולל אי עשיה הוא החלטה – לכול החלטה יש תוצאות בהמשך! הכול מוסבר במנותק מהמשפט הפלילי – אבל עם דוגמאות קיצון משם.

לא אחת אני משתף (בלי שמות כמובן) במהלך ההרצאה סיפורים ובעיות בהתנהלות, כאלה שהובילו אנשים בלי הבנה מלאה בדרך כלל, אל תוך המשפט הפלילי.

המטרה היא לאפשר למאזין לראות מתוך העתיד את התוצאות של מעשיו בהווה. לראות את הכשלים של אחרים קל הרבה יותר מאשר לתת מבט פנימי – אולם התוצאה היא מבט פנימי.

המטרה היא כמובן להוביל להבנה שכל אדם יוצר במעשיו והרגליו את עתידו שלו!

להוביל את האדם המאזין להפסיק לחשוב לחים במושגים של "מזל", או, "הפתעה", או, "כישרון". אלא, לבחור בעולם מושגים של "נחישות" "התמקדה" ו"השקעה".

חשוב להבין – דבר לא מגיע ב"הפתעה".

בהיבטים אלא ניתנים סיפורים של אנשים רבים (רבים מהם בתחומי הספורט) שביצעו את השינוי – למרות שזה הצטייר כבלתי אפשרי.


על החלומות

לאנשים רבים, לבטח צעירים, אין שום כיוון, אין שום ידע למה הם רוצים להגיע. שום הבנה של תוצאות מעשיהם ברגע זה על העתיד.

כאן חייבים לדעת, שמכינים תיק פלילי לקראת טיעונים לעונש, בונים מראש את הסיפור עלילה – הגיע הזמן להתחיל לכתוב את החלומות שלך, השאיפות שלך, המטרות שלך, גם אלא שנועדו להתקיים עוד כמה שנים – העבודה על החלומות חיית להתחיל עכשיו!

בוא נתחיל לתקשר אל מול האדם שאנו רוצים לצמוח ולהיות. האתגר גדול – ומדובר בכלי רב עוצמה.


על ההרצאה בבתי ספר

האתגר ללכוד את הלב גדול – הבסיס למחשבה הוא שכולם מחפשים את הנוחות ואת הכישלון (בתת מודע) – וחוששים ממה ש"הצלחה" דורשת, את מה שחשיבה מחוץ לקופסה דורשת.

הכישלון האישי מידי פעם הוא סימן לכך שאתה דורש מעצמך – השאלה נשאלת האם עשית הכול על מנת להצליח? באם עשית הכול – הכישלון הוא לא אירוע "רע" שיש לחשוש ממנו אלא הוא עוד מדרגה שצריך לעבור.

להפסיק לחשוש מהכישלון – להפסיק לחשוש משימוש בהיגיון האישי!

התוצאה של ההרצאה היא כנסה של האדם למעגל של אחריות אישית. דוגמה יפה היא שכמעט בכול פעם שאני מרצה את ההרצאה בבתי ספר ניגשת אלי המורה ומספרת לי שהיא מצטערת שעבורה לא שמו את הדברים כך – שהיא הייתה צעירה!


החשש מההרצאה

לפני שמיעת ההרצאה בכיתות במרבית המקרים יש שיחה עם המנהלים על מהות ההרצאה. שם לא אחת המנהלים שואלים האם ההרצאה היא לא "קשה" מידי לתלמידים.

האם בגילם הם יכולים להכיל את המסרים שם?

חשוב לדעת – ההרצאה מותאמת גיל! לא הדברים שיאמרו לגיל 16 או 18 כמו אלא לגיל 14.

ההיגיון שאמור לנבוע מההרצאה פשוט : פעמים רבות, אין טעם להביט על העבר – אלא אל ההווה בלבד. מהו ההווה? ההווה הוא כלי לבניית העתיד. אז מביטים בפועל אל העתיד בכול מעשינו. צריך להתנתק מעולם של שקרים שאופף אותנו ולהגיע אל האמת האישית והפנימית שלנו עצמינו.

העבר הוא כלי – ההווה הוא המפתח הוא גשר לעתיד שאליו אנו מייחלים! תמיד הכול בראיה אחת ראיה של העתיד לבוא!

ההרצאה ניתנה עד היום בשלל בתי ספר, במתכונת זאת או אחרת של היקף שעות כמו גם חידוד לנושא זה או אחר, ההרצאה זוכה להצלחה גדולה בדרך כלל – הדבר נאמר לאור תגובות התלמידים.


הקשר למשפט פלילי

ההרצאה היא על שינוי – על החובה לשנות, ועד הדרכים להגיע לשינוי. למעשה ליצור מיקוד מחדש לחיים.

אל הנושא הגעתי מהיותי עורך דין פלילי. לא אחת שטיפלתי באירועים פליליים החל מאלא של של עבירות סמים, אבל לא רק, הסתבר לי שמעל יש כשל בהתנהלות.

כשל שלא תמיד חייב היה להיות, שאפשרי להסיר (בסמים יש לכשל גם סיבה פיזית), אחרי הסרת הכשל אנו מגלים אדם שחש שהחמיץ את חייו. שהוא חושש מאוד מלחוות כישלון, שהוא ממש פוחד לא להצליח.

הדרך? לא לנסות דבר, או לחיות צורת חיים שולית. כאן יש אין סוף סרטים על כישלונות, על אנשים שלא ויתרו, על המציאות של כוחות פנימיים.

שבוחנים את הסיבות לכישלונות, לא אחת מתברר לי שאותו אדם הגיע למסקנה שבפעולה "רגילה" הוא לא יצליח לשנות את עתידו, שזה "הכול או לא כלום"! לא פעם מדובר בצעיר כבן 20!


"השמדה עצמית" בסיוע עבירות

לא תמיד יש עבירות פליליות מאחורי התנהלות שולית! כך שלא תמיד יש מעורבות של גורמי טיפול וראיה נוספת של האדם. כך ילדים מצליחים , לא אחת, לחיות חיים שלמים באפס דרישות מהותיות מהם.

הם מצליחים במשך שנים לשייט בלי לבוא לעצמם בדרישות של אמת.

בפלילי אני רואה את המצב, לא אחת, בקרב עבריינים עם עיסוק אובססיבי שמשתלט על חייהם, ומונע מהם כל דבר אחר.

לדוגמה: הדבר קיים באופן עצוב יותר בקרב עברייני מין שלא אחת – גם ללא מעורבות של המשטרה, חקירות במשטרה, משפטים פליליים ועוד הצליחו להשמיד לעצמם את החיים בעיסוק אובססיבי – שתוצאתו ידועה.

שאומרים "עברייני מין" הדבר מרתיע – אולם כמעט כולם מכירים אנשים עם עיסוק אובססיבי במשהו כולשהו, עיסוק שמבטיח העדר יכולת לפעול בשאר התחומים.

הדוגמה המרכזית היא אנשים שבמשך שעות רבות מאוד מתעסקים במכשיר הנייד ישנים בשעות לא שעות, עייפים כל היום ומפיגים את העייפות במשחקים בנייד.

חוסר היכולת לשחרר את העבר, לרואת את המציאות, לשים גדולות להתנהלות, כל אלא מונעים את היכולת לתכנן את העתיד – הכך הם "מצליחים" הכשיל את חייהם.

חשוב לזכור, חוסר היכולת לרואת את המציאות ומשם חוסר היכולת לתכנן את העתיד הוא בעיית המפתח! חוסר היכולת להביט לעתיד בראיה של המעשים בזמן הווה!

זהו כלל המפתח לכול התנהלות בתיק פלילי החל מהחקירה במשטרה  – אולם זהו כלל המפתח גם לחיים בכלל! חייבים לרואת את המציאות בעיניים פקוחות.

רק לאור ההבנה אני מגיע לרמה של תכנון, התכנון הזה אני מצליח להוביל תיקים פליליים לסיום טוב עבור הלקוח, לא אחת גם "ללא הרשעה" פלילית – גם במקומות שהתוצאה הזאת לא הייתה נראית סבירה בהתחלה.


משפט מרכזי  – "העתיד קבוע רק העבר משתנה"

אנו במו מעשינו ברגע זה יוצרים עתיד! עתיד שבו יבוא לאור השינויים! ראיית העבר היא פונקציה של המקום בו אנו נמצאים בהווה ! שההווה משתנה – ראיית העבר גם כן.

חובה לראות למרחוק!

השאלה היא כמובן כיצד להגיע למצב שמצבירת ידע (לא פעם חסר משמעות) צבירה שמעסיקה את האנשים עד בלי די, באופן לא ברור, נצבור כלים לבניית רעיונות לעתיד לבוא ? כיצד ניבנה לעצמינו עתיד ומהם הכלים שאמורים לשמש אותנו בבניה ?

איך אנשים מצליחנים חושבים :



כעורך דין פלילי אתה רואה את חוסר ההתאמות בכול מקום!

מדהים כמה אנשים אשר מסתבכים בתיקים פליליים, לבטח מהסוג בו הבסיס הוא התנהלות לקויה, נעוצים בהאשמות אל זמן עבר – מסרבים לחיות הווה בשל אירוע של העבר, הם לא רואים כלל את העתיד !

הם לא מסוגלים לצפות כלל מה יכול להיות בעתיד. הם לא יכולים לראות את היכולת לשנותו ! הם ברמת האשמות – ולא ברמה של אחריות אישית !

יש רגע להפסיק להאשים את ההורים ! יש רגע לקחת אחריות !

אני בכול תיק פלילי בוא אני מטפל, אני מנסה להוביל לשינוי הזה – שינוי שנדרש לכול אדם ! שינוי של ראיית המעשים שאתה תבצע דרך עיני העתיד לבוא !

לאורך השנים בסיום משפטים פליליים רבים, או תיקי חקירה/מעצר, אמרו לי לקוחות לרוב שהדבר הטוב ביותר שנוצר עבורם הוא אותו השינוי – שהם לא מבינים למה הם היו צריכים את התהום לצורך צמיחה, אבל כנראה זאת הדרך.

תיק פלילי שיש רצון לשינוי, בטיפול, נכון הופך לאירוע שכולו בתחומי הצמיחה האישית!


השינוי מהותי אינו יכול להיות אירוע "קל"

השינוי ממתחיל בשינוי הגישה – במקום לחפש סיבות להרגיש טוב – בוא נתחיל מלהרגיש טוב ולחפש סיבות לשינוי! אנחנו בוחרים את הבסיס למה שיתפתח בהמשך! את הבסיס אפשרי לשנות!

לא לבחור לטפל בתוצאה הסופית של המצב – אלא בבסיס ! בהחלטה, בבסיס לכול מחשבה!

זה לא אימון קל ! באם היה אירוע "קל" לעשייה – הדבר לא היה מצריך שינוי ! זה היה נעשה מעצמו !

אנשים הרי שואפים לקל ! השינוי הוא גדילה ! העצמה !

יותר מדויק לציין זאת, הגדלה של זמן עתיד על חשבון חוסר נוחות בזמן הווה ! צריך לשחרר את הרגלי העבר, לא פעם את אנשי העבר  – ולשאוף בעוצמה קדימה ! תיק פלילי יכול להיות זרז לאותו השינוי.

המוזר הוא שלא צריך את התיק הפלילי – אפשרי ליצור את השינוי תמיד ! על כך ההרצאה.


רוכבי אופניים יגדירו זאת שאם קל לך – אתה בירידה!

המשפט הזה מגלם סוג של אהבת קושי!

הבנה שאין מה "לברוח" מההתמודדות בקושי – לחבק אותו כי הוא מקור הצמיחה!

אלו משפטים שמלמדים על הדרך להצלחה.

הדרך בנויה לא מעט על התשוקה להצליח ! ההבנה שמדובר בשלב חובה בדרך.

התשוקה להצליח היא הבסיס – על בסיסה בונים את הדרך לגדילה, עכשיו רק צריך להסיר מפנינו את הערפל שמקשה עלינו לראות את המציאות המלאה !

חובה להבין שאסור לשקוע בנוחות – ברגע ! אלא, לשאוף קדימה הרבה יותר. להסיר את השקרים – לוותר על עוגני העבר – לבנות תוכנית – על בסיסה להתחיל לזוז קדימה!

השינוי הוא בלתי נימנע – אבל בוא נכיר את המציאות ונשאף לעתיד טוב יותר  – שלא נצמח מתוך ההרגל  -אלא מתוך התשוקה ! מתוך הרצון והשאיפה!


ביקורת מערכתית

הזמן לשינוי - אל תשתקו

ההרצאה ניתנת לבני נוער – חשוב להבין – היא לא קלה לעיכול. אבל מותאמת גיל – תמיד. בשיחות עם בני נוער עולים מקרים שמתאימים ומותאמים לגילם. החל מגיבורי ספורט, דרך דמויות מפתח עבורם.


הגיע הזמן לשינוי.

כעורך דין פלילי לעבירות נוער, אני יכול לומר בקלות שההרצאה "קשה" לא רק לבני נוער, אלא גם למבוגרים.

אני מרצה חלקים ממנה לקהל "שבוי" לדוגמה בשעה שיש אירוע פלילי. לבטח שיש חקירה במשטרה או אירוע אחר שמחייב שינוי גישה ושינוי חשיבה – עם הסיכון לזמן עתיד!


אנו שהתרגלנו לשתוק בחוסר יכולת להתפתח – חייבים לזוז קדימה ! לשנות! להפסיק לשתוק על האמת – ולזוז קדימה!

הצורך בהתבוננות של אמת בעצמך ובחייך – הוא קשה. הוא יחייב בתגובה!

ללא ספק, מתוך הצורך הנ"ל נובע גם הצורך בשינוי – זה כבר קשה לעיכול. קשה להכיר שכשלנות שנבעו מעצם החלטות שלך.

הצורך להביט במציאות מבעד לערפל קשה ביותר. להסיר את הערפל – זה כבר לא יאומן.

הבסיס לשינוי הוא בהכרה שהעולם סביבנו מלא בשקרים – לשקרים יש מטרה, תמיד! להוביל לנוחות ולחוסר עשיה.


הבסיס להרצאה – הבנת השקרים – ומטרתם

אנשים רוצים מאיתנו משהו!

אנשים וגופים בונים את התוצאה וסביבה סיפורים על סיפורים שיובילו אותנו למה שהם רוצים מאיתנו!

בפועל, אנו מתומרנים על ידי אותם השקרים לפעול שוב ושוב באופן שמטיב עם אחרים, או, אפילו, עם עצמינו בכך שהשקר ימנע מאיתנו להבין את הצורך בשינוי!

השקרים יסתירו את האינטרס האמיתי של אלא שהרכיבו אותם. לא פעם אנו עצמינו, או מקורבים אלינו.

מר אלברט איינשטיין פעם אמר שטירוף זה להניח שממעשים דומים תצא תוצאה שונה.

מדהים כמה אנשים סבורים שמאותו סט של מעשים – פעם אחרי פעם – הפעם תצא תוצאה שונה לחלוטין בכול פעם מחדש. מדהים לגלות כמה אנשים תולים את כישלון שלהם בחוסר בנתוני יסוד – ולא בהעדר רצון של אמת והעדר השקעה!


חוסר רצון להצליח?

ללא ספק, רבים רוצים את המוכר שבכישלון ולא את ההצלחה ! הרצון להצליח הוא מילולי בלבד – ולא אמייתי !

אנו חייבים לראות את המעשים שמעידים על הרצון להצליח – ולא את האמירות !

לדוגמה :

אדם שאוכל עוגה, ומדבר על דייטה ממחר – גם מחר הוא יטעם עוגה! המצב של הגוף שלו משרת אותו במקום אחר ! אין באמת רצון להרזיה -אלא רצון לומר שאתה רוצה!

אין מומחים להרזיה כמו אנשים שמנים ! הם יודעים בדיוק מה הם אוכלים – ויודעים מה התוצאות – האמירה היא לאחרים, אולי לצורכי מחשבה – אבל לבטח שלא לעולמה של המציאות!

קשה להכיר בכך שאתה כשלתה לאור העובדה שאתה לא ממש רצית להצליח!  שלא נלחמת! שהייתה בנקודה שם הכול היה לרגלייך – ואתה פרשת מהמאמץ.

הקל ביותר במצב שברים זה הוא לספר סיפור יפה ושיקרי לעצמך על "כישרון מולד" ! (לדוגמה).

שקרים לא פעם הם מחזור של אמונות ישנות – שאת הבסיס לאותן האמונות היינו צריכים לצורך אירוע אחר – ומשזה תם – משום מה השקר מקבל חיים משלו (סיפור הגזר).


האם לשקרים יש גיל?

בגיל הצעיר השפעת השקרים קיימת הרבה יותר ממה שאנו נוטים לחשוב! המטרה של השקרים היא למנוע תחרות! לא באמצעות שיפור אלא על ידי זה שנמנע מרבים להתאמץ! הדבר יצור יתרון מובנה למי שיפעל "נכון".

בשל אותם השקרים נערים ונערות רבים מאמינים שאדם מצליח מאוד הוא בעל תכונות "מולדות"!

הוא יקבל בעיניהם "תכונות" של "כישרון יוצא דופן, הוא "מתת אל" זאת או אחרת – פעמים רבות המערכת תנסה להסתיר את הברור מאיליו – הוא פשוט עובד קשה יותר!

מכוון יותר!

מדויק יותר!

הוא רואה את האמת!

השקרים אבל ממשיכים ללוות את החיים שלנו לנצח ! המוזר זה שאפשרי לנפות חלק גדול מהשקרים ! לקבוע כלל בסיס שרק עשיה מגדירה תשובה ! לא מילים – אלא מעשים !

פינוקיו מחליט להתמודד עם הגדולים בפחדים שלו – כהליך של צמיחה. הוא הולך למקומות המפחידים ביותר עבורו – ומשם צומח.


מהו שקר טוב? האם צריך להמשיך לאחוז בו?

לשקרים תמיד יש תפקיד. השאלה היא מה מתרחש שהתפקיד מסתיים ? האם אתה מסוגל לאתר את התפקיד ועבור מי אותו התפקיד קיים ?אחרי שברור למה נועד השקר – אפשרי לדעת האם אנו רוצים להיות חלק מאותו השקר ?

לדוגמה, האם שמעתם שגזר משפר את הראיה?

מה הבסיס ל"מידע" ? הפעם אין חברה מסחרית בתהליך.

סיפור הגזר: בזמן מלחמת העולם השנייה המציאו הבריטים מערכות מכ"מ ובסיוע המערכות הנ"ל פגעו במטוסי אויב בחשכה מוחלטת. הדבר היה בלתי אפשרי עד לקיום המערכת הזאת.

על מנת לשמר את הסוד של המערכת הם נהגו לספר שהחיילים בהגנה אווירית מקבלים גזר לשיפור הראיה ! זאת הסיבה שהם רואים בחשכה !

מיותר לציין – אין קשר בין הגזר לבין הפגיעות במטוסי האויב.

כאשר תמה המלחמה – ויש עוד רבים שמאמינים בגזר כמשפר ראיה! השקר ממשיך להסתובב שוב ושוב, כסוג של מנטרה מאם לבת. כך פועל שקר טוב, שחוזרים עליו מספיק פעמים – הוא הופך לאמת.


על מגפת האופייטים

בארה"ב (כמובן גם בשאר העולם) חולקו מרשמים לסמים קשים בטענה שמדובר בטיפול ליגיטימי בכאבים, אפילו כאבים קלים.

התוצאה ? מאות אלפי נפטרים – טבח של ממש באוכלוסיה ! https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3708301,00.html

מדובר במחלה שמחסלת אומה ממש !

הזמינות כמו גם התירוץ שמדובר בתרופה לא סמים – הובילו לחיסול ממש של דורות שלמים ! https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001217957

כאן יש את הצורך לשאול שאלה – למה הרופאים לא עשו דבר ? מסתבר שהיה להם משתלם – כי לחברות התרופות זה היה משתלם מאוד !

העלאת מחירי תרופות מצילות חיים ככול היכולת : https://www.themarker.com/markerweek/1.4802015

מוצרי חלב מלאים בהורמונים!

השקר הוא כלי – כלי שאתה חייב לאתר – הוא נימצא בכול מקום !

כתבה ארוכה הרבה יותר על מוצרי חלב!


שקרים רבים מנחים את המערכות – בתור אינטרסנטיות

לדוגמה בעלי מסעדות רוצים להביא עובדים זרים. האומנם הדבר בטוח ?

השאלה היא מה האינטרס של הציבור ? כיצד יכולה להציג זאת המדינה.


הקשר בין מעשה לתוצאה: שקר רפואי

עד כמה השקרים הם מכול מקום אפשרי די להבין שיש תרופות שאין מחלה מאחורי הטיפול בהן – מלבד חשבון הבנק של חברות התרופות.


הקשר בין מעשה לתוצאה

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4854071,00.html

האחיזה בחלום שלך – חובה!



הקשר בין מעשה לתוצאה : באג שנת 2000  – האם היא אירוע שכזה?

כיצד זה התקיים אירוע כזה של שקר?


הנורא בשקרים!

הנורא בשקרים הוא הפחד מכישלון! צעירים פשוט מפחדים מכישלון!

מפחדים מעשיה ! הם לא רואים בכישלון תהליך בניה  -אלא כשל שיש את החובה להימנע ממנו  -בנסיבות אלא הם עושים הוכל על מנת להימנע מכישלון!

להבנתי מדובר בטעות ענק!


השקר בין מעשה לתוצאה: כישלון

כישלון הוא לא דבר רע, באם אתה יודע כיצד להשתמש באותו הכישלון לצמיחה!

כל מי שמצליח חווה כישלונות ! כל מי שנלחם חווה כישלונות!

מי שלא ניכשל – לא יוכל לצמוח.

השאלה המרכזית היא תמיד מה הכישלון מוביל אותך לבצע ! כיצד הוא יפחיד אותך – ויוביל אותך למאמץ יתר!


מערכות מנסות למנוע את הכישלון

מערכות חינוך מנסות לבנות העצמה בסיוע הצלחה בלבד – להבנתי זה חסר תכלית.

הכישלון של אדם שמתאמץ מאוד להצליח זה מה שיגדיר אותו לעתיד לבוא.

אין דרך להצלחה ללא כישלונות – אלא באם מדובר בהצלחה חסרת משמעות כמעט ! חובה על כל אדם להיכשל – ולהבין שזהו חלק מהתהליך.

בעיני באם אדם מכיר את בת/בן הזוג בגיל הנעורים ואתו הוא יזדקן  -הוא לא חי את החיים!

היינו הכישלון במערכות יחסים מעצים, ולא מחליש ! כנ"ל על עוד שורה ארוכה של כישלונות!


הקשר בין מעשה לתוצאה : אני מונע על ידי פחד!

משום מה בנוסף לכישלון יש רצון של הכול "לא לפחד" ! פחד הוא מנוע! הפחד מהפחד – יוצר את ההשקעה ! הפחד ממריץ לפעול – שיש חלומות גדולים יש פחדים!

(וויל סמית).

https://www.youtube.com/watch?v=4tri7oxt9dQ


כישלון הוא לא סיום – הוא בסיס למוטיבציה מוגברת

רבים כשלו – וזאת הסיבה שהם הצליחו לאחר מיכן !


הפחד מהעלמות הבעיה?

האומנם ? מפחיד לשנות את הסטנדרטים שלנו מהחיים ! לדרוש מהחיים את המירב!

תארו לעצמכם אדם שנלחם שנים בבעיה – האם הבעיה לא בעלת חיים משל עצמה ? שאאתה נלחם שנים בבעיה – הבעיה אט אט מגדירה אותנו.

מה יקרא ביום שהבעיה תעלם ? האם הוא יודע מי הוא האדם שהוא יפגוש שוב ?

האם הוא מוכן לאדם החדש ? מה זה אומר על זמן העבר שלו עצמו?

אט אט בעיה הופכת הרי לחלק מהזהות העצמית שלי כאדם שסובל ממנה – היא תגדיר אותי – וללא ספר היא תיתן לי הטבה מסויימת בחיים – הטבה שאני לא תמיד מצליח לגלות.

לא אחת אנו נתקלים באדם שמסביר את העובדה שהוא שמן מאוד כפגיעה מינית בזמן עבר – במרבית המקרים בנות.

היינו הן פועלות על מנת למנוע מעצמן את הפגיעה בדרך של מניעת האטרקטיביות!

שלא יהיה ספק – הדבר חי בהיבטים רבים של האדם.

https://www.iaed.org.il/%D7%A4%D7%92%D7%99%D7%A2%D7%94-%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%AA-%D7%91%D7%99%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%95%D7%94%D7%A4%D7%A8%D7%A2%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%9B%D7%99%D7%9C%D7%94/

נושא הפגיעה המינית הוא הקצנה של הפגיעה העצמית – אולם ילד שלא מצליח להבין מה שאחרים מציגים כ"קל" יכול להחליט שהוא לא רוצה להקשיב, שהוא לא רוצה לקחת חלק במשחק ! עבורו הכישלון הוא מרגע זה בחירה!

אין סוף פעמים אנו רואים את הבחירה הזאת – אני כעורך דין רואה את הבחירה הזאת!

לא פעם מנסים גם מה שיש לו סיכוי נמוך – התוצאה היא שהלקוח רואה את הכישלון ומסרב להבין שמדובר בעוד ניסיון! התוצאה היא שמעדיפים ללכת על בטוח ! למנוע את תחושת הכישלון בבקשות ביניים! זאת טעות ענק! הכישלון העצמי הוא כישלון הגדול ביותר !

אהבתי כתבה עם היוצרת בת אל סבג – היא יצרה את מטומטמת כי היא הבינה שאין לה סיכוי לקבל תפקיד אלא באם תיצור אותו לעצמה !

היינו להמציא את עצמה.

https://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-5009719,00.html

אני בוחר להביא ציטוט מהכתבה :

"לפני שהתחלתי לכתוב הייתי תקועה. בלי שאיפות, בלי חלומות. כמו שירי בסדרה. פתאום, כשמצאתי את הכתיבה, היה ברור שזה מה שאני צריכה לעשות. אני מרגישה שהכתיבה היא פתח ניקוז להרבה מאוד מוגלה וסחלה מהחיים שלי. הרבה דברים כמו הכוחניות והאגרסיות והאלימות, והטינופת הזאת שיש לשירי, היו בי והעברתי אותם לסדרה, ותודה לאל, נפטרתי מהם בחיי".

מה היה קורה אם לא היית כותבת אותם?

"אז הם היו נשארים אצלי בפנים, והייתי נהיית בן אדם תקוע, שמפנה את האפלה אל הסביבה שלו. אני מרגישה שהכתיבה הפכה אותי לאדם יותר טוב חד־משמעית. יותר שלם עם עצמו, יותר חומל".

אחד הדברים שאני ממליץ בחום לכול אדם – לכתוב יומן ! לנהל את עצמו דרך מערכת ניהול חיצונית ! יומן ! יומן הוא הכלי להבנת ההתרחשויות שמתקיימות בכול אדם ואדם ! באם זה מתפתח מעבר לכתיבה לעצמך, מה טוב, אבל אסור לוותר על הכתיבה לעצמך.

אין בושה בניסיון – ועוד ניסיון, ועוד ניסיון!

הכול בסדר.

הדמיון שלאחר קל יותר

שיש לו תכונה או כישרון ! הכול עושים על מנת להיות בחוסר עשיה.

אין כשרונות יש רק עבודה קשה ! עבודה קשה יוצרת כישרון!

מהי למידה?

צריך ללמוד ללמוד וללמוד לשלוט – וללמוד לפעול הרבה יותר!

למידה היא יצירה של קשר אל הנושא, קשר בין מה שאנו מבינים למשהו שאנו לא יודעים – שנקשר בין שני הדברים – נלמד.



אין שינוי בחוסר עשיה!

רוצה שינוי ? עבודה קשה ! אין פתרונות, אין כישרונות, הבסיס לכול הוא ארגון הזמן ועשיה!

יש את הצורך לתת מעצמך ולצאת מאזור הנוחות בשם הרצון להתקדם! ההבנה שכישלון הוא בן לוויה על מנת לחפש עוד דרך ! עוד צד ולהמציא את עצמך בעוד סיכוי ! לא לצבור ידע בלבד – אלא להמציא רעיונות להתקדמות!

הרצאה היא בייחס להתנהלות ורדיפה של ההצלחה, שמעתי משפט מפתח שמייצג הרבה : "באם זה קל לך …… אז אתה עושה משהו לא טוב".

המשפט הזה היה נאמר על ידי מר ארי פולד ז"ל. אולם המשפט הזה נאמר באופן זה או אחר על ידי רבים שעשו שינוי. שרדפו את השינוי בכול כוחם – זה לא יהיה קל ! זה יהיה מספק !

לאורך השנים למדתי את ההיסטוריה של כוכבי ספורט רבים – לכול אחד מהם היה מניע להגיע למקום – לא מדובר במתת אל – אלא ברצון לא מתפשר ! רצון שלא ידע שובע !

הזמן לפעול הוא עכשיו ! לא תמיד זה הכי נוח, אולי הזמן הנכון יותר היה בעבר – אבל העבר עבר!

סידור המיטה – כהצלחה


הדמיון ככלי!

הנגשה של דרך לא תמיד תוביל להצלחה! יש צורך להלחם על הדרך – להמציא שיטות ודימיונות!

שאתה ילד עולם הדימויים שלך מצומצם מאוד, ילד "יבחר" מקצוע לעתיד מתוך רשימה מוגבלת מאוד של מקצועות להם הוא נחשף, הדימיון יוכל לקחת את המחשבה לעולמות אחרים לחלוטין !

המטרה היא יצירה של יכולת לדמיין מטרות לחיים  – של תוכניות לחיים !

שהחיים יהיו מתוך מטרה ולפעול להגשים אותן, תוך התגברות על הרצון הפנימי שתמיד ישאף למתינות – לעצירה ! לרגע אחד של מנוחה !

הארנב של עליסה בארץ הפלאות רץ ככול יכולתו על מנת להישאר במקום ! יש את החובה לעשות רבים, להכניס עשיה לפעולות היומיות:


להימנע מכישלונות?

למה?

בסיס בסיסי להצלחה הוא בניית היכולת להתמודד עם כישלונות! לקבל ביקורת, לחשב מסלול מחדש ולצאת אל האור שוב ושוב.

יש חובה להפעיל מערכת של בקרה אישית על הכול.

זהו הבסיס לקושי בהרצאה – יש לאתגר את הכול – כל הזמן!

שאנו אומר לאתגר את הכול – אז אין נתון אחד ובודד שיכול לעמוד ברשות עצמו!

כל אמת היא בסיס לבחינה.

לא פעם החתירה תחת "האמת" קשה מידי לרבים. אנשים בונים סיפורים אישיים של "אמונות" ו"דעות"  – הם אתרגו את מעשיהם לאור אותן האמונות!

המחשבה שיש לנטוש את הכול – שכן הכול מבוסס היה על שקר – קשה.

שלא יהיה ספק – ראיה שלי של סרטים על הבעיתיות בחלב, לא גורמת לי להפסיק לשתות חלב, אלא להבין שיש אינטרסים מאחורי כל דבר – והם לבטח לא חופפים את אלא שלי.


שקרים? ביקורת?

המטרה היא להיתקל בכישלונות – ולהפוך אותם לכלי להצלחה בהמשך!

בלי היכולת הנ"ל אין שום משמעות לדבר, שהרי כישלון חד פעמי מסיט אותך אל תהום בלתי ניתנת לשיקום! אנו רואים את זה באישומים פליליים שוב ושוב.

דוגמה לביקורת מוגזמת

אדם זורק כדור בעת משחק כדור סל, באם יחטיא וילקה את עצמו על הזריקה – הוא לא יהיה קלע ! באם הוא רוצה להיות קלע – הוא צריך לשאול את עצמו כיצד להשתפר – ולא כמה הוא כשל !

סביבה רעילה :


חיי המקצועיים כעורך דין פלילי

כאן יש דוגמאות לרוב, בעת ההרצאה יש לי כמעט תמיד דוגמה מהשבוע שחלף, או לבטח מהחודש שחלף.

דוגמה לחוסר התמודדות בכישלון:

לא אחת מגיע למשרדי צעיר שמסביר לי שעצם החשב שנחשד בזמן עבר, או כתב אישום חסר משמעות, הביט את כל חייו מהמקום בו הם היו.

כאן חייבים להבין – הסביבה מנסה למנוע את הכישלון, שכן זאת ההתמודדות שלה – אבל אתה כאדם לא צריך להיכנס לצרכים שלהם ! אלא לחשב את חייך לפי הצרכים שלך עצמך.

משפט המפתח : "מצליחנים הם לוזרים שמנסים שוב ושוב".


ההרצאה הקשר בין מעשה לתוצאה

במסגרת ההרצאה יחד עם ההסבר הפרונטלי, משולבים סרטים קצרים, יחד עם דוגמאות לרוב על המובא בהרצאה ! המטרה היא לעורר לקביעת יעדים ורדיפה שלהם. גם שזה לא פשוט.

פעמים רבות מספרים לנו שאיחרנו רכבת זאת או אחרת – בדרך כלל המטרה של המספר (לא פעם אנו) היא להוביל לכך שלא נתאמץ.

בזמן עתיד נצטער מאוד שלא התחלנו בזמן עבר….. ושוב לא נעשה בשם ה"איחור".

יש אין סוף סיפורים על אנשים ששינו את חייהם – גם שכולם חשבו שאין סיכוי שכך יהיה.

חבר טוב שלי שהקים אימפריה עיסקית אדירה (החל בגיל מאוחר למדי) כתב בסיסה בוואסאפ : "מידי יום אנשים רגילים עושים דברים בלתי רגילים".

הם עושים !

הם מלאי תשוקה – ולכן הם מסוגלים לעמוד בקשיים!


לדאוג למי אתה מקיף את עצמך בהם

כל אדם מלא במעגלים של אנשים שחלקם המטרה שלהם היא שהוא יישאר במקום – כך הם יחושו את עצמם טוב הרבה יותר. הדאגה היא של עצמם.

אין את הצורך להנתק מהם (באם כן אז כמובן) – אלא להפסיק להביט בהם כדוגמאות שיובילו את חיינו.

אדם צריך להיות מודע שהוא מספר דברים – הבסיס הוא המנהל של עצמו! יש את הכתבה על תומר חמד בע"מ! אבל ניהול חייב להיות כזה כמו של המנהל שהיינו רוצים שינהל אותנו! המנהל שמוביל לצמיחה.


הקשר בין מעשה לתוצאה – הדוגמאות

הדוגמאות הן מהחיים עצמם על תהליכים, בין היתר של זמן הווה – שרק בעתיד נראה ללא תשומת לב כיום!

המטרה היא להוביל למיקוד ברגע הנתון – הרי ללא מיקוד לא יהיה שינוי! ההרצאה ניתנה בעיקר לבני נוער, אבל תקפה לכול אדם בכול שלב.

המטרה ההבנה שדמיון חשוב מהידע! ידע יוצרים!

כל אדם הוא שני דברים – המגבלה שלו עצמו – היינו הבעיה – וגם הפתרון ! הפתרון נימצא בחלומות ובפעולת להגשמתם !


בניית ההרצאה הקשר בין מעשה לתוצאה

הבסיס להרצאות נבנה במשך שנים של טיפול וסיוע לעוברי עבירה פלילית (לא רק קטינים) לשנות כיוון בחיים. שינוי מתוך מודעות מלאה לאירועים שיעברו עליהם, ועל מה שהם צריכים לבצע על מנת לבצע את השינוי.

במשך שנים רובת של טיפול בתיקים פליליים של עבריינות בני נוער למדתי – שאין הבנה של התהליכים שחייבים לעבור!

שיש המון בני נוער שחולמים על גוף של שחיין (כדוגמה) אבל לא מוכנים להיכנס לברכה ולהתחיל לשחות ! מהו החלום? מהו הרצון להוביל את החלום באמת ?

https://www.youtube.com/watch?v=r7cYsgB4G1s


יש ליצור את המציאות של החלום

אדם אמור ליצור לעצמו את הועלם שלו – שקר ? מציאות של חלום!

https://www.youtube.com/watch?v=IWTUTCkkhlc

שהנער שחולם שגופו יעוצב היטב כשחיין – בטוח שהי שם הזמן שיעבור יעצב את גופו ורוחו – ולא המאמץ שהוא חייב לעבוד ובכך הוא יעצב את המציאות ! הרי המציאות היא בת עיצוב – בייחס לרוב רובם של האנשים (לבטח בגיל צעיר).

לא תמיד יש מי שיתמוך ברצון שלו – לא תמיד הרצון ברור עבורו!

צריך ליצור הבניה של המטרות – לנסות להבין מה הרצונות – ומה מוביל את הרצונות להיות באפשרות להתקיימות!

לדוגמה

המטרה של אדם היה להיות עורך דין.

הדרך היא לימודים כך שהציונים יאפשרו לו להתקבל!

כך שגם לימודים שפחות מעניינים אותו אולם הם חלק מהבגרות – הם אביזר חשוב  – כי בלי בגרות אין דרך! אין דרך להגיע למטרה.

הדרך להשינוי היא בצעדים הקטנים – מאוד קטנים – אבל הם יצרו מציאות גדולה בהמשך! להיות בתהומות קשים זאת הדרך להגיע בהמשך לגדולה גדולה ! שנלחמים !

המטרה היא השמת התוצאה מול העיניים ! שברור מהי התוצאה – צריך להיות ברור גם המאמץ הנדרש בדרך אליה :


צורך העידוד מול אכזבת הכישלון

צורת העידוד יכול ותהה חיובית או שלילית – אולם חייבים לזכור  –  שרואים את המטרה – שמבינים את הקשר למטרה ולמאמץ – הכול פשוט יותר.

אני לעצמי מעדיף עידוד בצורה של שיקוף המאמץ מול התוצאה האפשרית (הרי הכישלון הוא גם תוצאה מסתברת שאתה יורה גבוהה).

הצלחה היא עמידה ביעד של המאמץ – ויצירת הזדמנות הוגנת לעמך! לא התוצאה הסופית.

לדוגמה משחק כדור סל – באם הזריקה הייתה טובה – והכדור לא ניכנס לסל – זה בסדר גמור! זהו האירוע, לא תמיד תהה הצלחה ! אבל שהזריקה הייתה טובה.

אנשים רבים מקללים את עצמם על כל כישלון בקליעה =  מקללים באופן שלא היו מאפשרים לאחרים לדבר כך אליהם ! הקללות העצמיות הן הרס עצמי – ומניעת מאמץ. פחד מניסיון נוסף!

אז לא תמיד צריך לאפשר לעצמך לדבר לעצמך ככישלון  – אלא להפוך כל אירוע לעידוד עצמי! עידוד בדרך להצלחה ! בדרך לראיה מלאה של התוצאה!

הסכמה הגדולה היא לא נטישה של החלום = אלא נטישה של המאמץ בשל ציפייה שהוא התגשם מעצמו  -זה לא יתרחש ! הלוטו לא מחפש זוכים ! ההסתברות שהצלחה תגיע בלי מאמץ – שווה לזכייה בלוטו.


אירועים לא מתרחשים "סתם"

באם יש אירוע מקרי – בלי סיבה – זה לא יחזיק לאורך זמן.

כאשר אין הבנה שהוא המניע של עצמו!

בפועל חייבים להכיר בעובדה – אין שינויים מהותיים בלי יציאה מאזור נוחות ! אנו משיגים מה שאנו חייבים – הרבה מעבר למה שאנו רוצים ! הקביעה מה אנו חייבים היא החלטה – פעמים רבות!


איינשטיין אמר שפעולה דומה תוך ציפייה לתוצאה שונה – זהו סימן לשיגעון!

אולם רבים כל כך מנסים להגיע לתוצאה  – בלי שינוי במעשים  -זה לא עובד!

אנו צריכים להביט בתוצאה הקיימת  – ולשאול את עצמינו מה התוצאה הזאת עושה שאנו מכורים לה כל כך? הרי התשובות מהו השינוי הנדרש ידועות – לפחות ברמת התוצאה  – עכשיו צריך לתכנן מחדש את המעשים!

צריך לפרק את התוצאה הסופית למעשים כאן ועכשיו ! מעשים שהם ידועים לכול!

לדוגמה כדורגלן מתחיל

לפני זמן מה הגיע אלי לקוחה עם בנה – הבן נחשב למוכשר ביותר בכדור רגל – אבל להבנתה לא משקיע מספיק.

שאלתי אותו – האם יש מישהו מהקבוצה שיהפוך לשחקן בליגת העל.

הוא ענה מיד את שמו והסביר הוא חי חיים ספורטיביים! היינו הוא יודע את התשובה! הוא יודע את החוסרים שלו ! הוא מודע לכול!

השאלה היא האם הוא מוכן לשלם את המחיר שהוא לא חי חיים ספורטיביים? שהוא לא בונה לעצמו את העוצמה של זינוק מהמקום ועוד!

קביעת יעד של שינה בשעה קבועה, אימונים קבועים, ועוד – יצרו את המציאות החדשה!


הקשר בין מעשה לתוצאה – שינויים גדולים

עורך דין פלילי אדטו
עורך דין פלילי אדטו

משהו אי שם יצר את השכנוע שיש משמעות לנתוני בסיס!

שיש משמעות ושצריך לרואת את המטרה הגדולה – ורק אז לזוז לכיוון.

אז אולי למטרה הגדולה יש משמעות רבה – אבל בוא נתמקד בשינוי הקטן היומי שיש עלינו לבצע – בדרך למטרה ה"גדולה"?

אתה רוצה להיות שרירי?

בוא נחשוב על האימון היומי ! על הנאה מאותו האימון שכן ההנאה היא הדרך הנכונה להגיע למטרה הסופית!

ההנאה יוצרת את ההבנה למה אתה מתאמן, מה המטרה הסופית? כמה אתה רוצה אותה? כמה אתה רעב להצלחה ? כמה המוח שלך רעב לניצחון ? כמה אתה מצליח טוב להתמודד עם כישלונות ?

האם אתה מצליח להתעלות מעל הקולות שרואים את הכשלים ?

________________________________________________________________________

למה יש (לכולם) התנגדות לשינויים?

הגוף מגן על עצמו. הנשמה מתקשה להתמודד על החוסר ודאות לא אחת.

מה המטרה של הגוף ?

כיצד ניתן להתגבר על כך – לפעול ! להערים על כל המחשבות – ולהתחיל לזוז – להתחיל ליצור  -לא להיכנע למי שמנסה לתת תכונות על למי שפועל – זה כל אחד מאיתנו!

השינוי הגדול יתחיל מהשינוי הקטן במנח הגוף! המוכנות לראות את המנח של כל אדם – ורק לא של עצמינו .


הדרך להצלחה: צריך ליצור יעדי ביניים בנוסף ליעד הסופי!

כמובן חשוב להתחיל לנוע – אבל קביעה של יעד סופי ארוך ורחוק מידי – היא לא תמיד נכונה ! (יש אנשים שזה נכון עבורם, ).

לכול, הכול בנוי על הבנה של הסיום ! הבנה של הרצון והבנה של התרומה של כל רגע למטרה הסופית !

אולם מטרות ביניים – מאפשרות הבניה של התהליך.

אנו מלאים כשלים שאחרים נוטעים בנו  – שקרים של אחרים ! המטרה של מוסר עבודה הוא לבטל את הפחדים !

https://www.youtube.com/watch?v=pvyVcAeEfVk&feature=player_embedded


לדוגמה בדיאטות

לא לקבל דברים כמובן – אלא לחקור! להביט על הגוף האישי – ולא להיכנע למחשבות של אחרים.

האומנם ירקות הם דבר מרזה ? למה כי הפרות רזות ? אולי פילים רזים כי הם צמחוניים ?

האם יש בסיס לנתוני המשקל שמנסים לספר לנו ? אם כך הפרה, ההיפופוטם, הבאפלו והפיל היו חייבים להיות חיות רזות במיוחד הרי הן אוכלות רק ירקות !

אולם שאנו מביטים בחיות שאוכלות רק ירקות – קשה לנו מהצד למצוא יתרון של דייטה במזון שלהן – עובדה הן לא רזות במיוחד. היינו יש משהו בבסיס הנתונים שמכשיל אותן בדרך ל"גוף חטוב".

מצד שני אנו מחנכים אנשים שאם היו מסוגלים לאכול ירקות בלבד – היו רזים. האומנם?

האם אנו לא מתמכרים למחקרים שמשקרים את עצמם לדעת עלינו ? אנו מכורים למה שמסבירים לנו כאמת מוחלטת!

האם מדובר באמת מוחלטת? הגיע הזמן לחשיבה עצמית! להפעלת ההיגיון שלך עצמך!


עוד דוגמה – חולי אסטמה

לאנשים חולי אסמטה יש צורך לפצות – לכן יש בקרב זוכי מדליית זהב אולימפית יותר חולי אסמטה מאשר חלקם באוכלוסיה – הצורך לפיצוי הוא המוביל!

דוגמה – דייט קולה

עכשיו עולה השאלה האם משקה שהוא אפס קלוריות הוא באמת "אדיש להשמנה?

להבנתי שאני שותה קולה, קל לי לאכול הרבה יותר – האם יש מכון מחקר שיבחן את השאלה הזאת ? הרי חברת קוקה קולה תדרוס אותו ! האם זהו לא שיקול בדייט קולה ?

בנסיבות אלא תמיד יש לראות מי שותה דייט קולה – ולהבין שהמציאות היא שהמשקה לא ממש מרזה ! מצד שני (להבנתי האישית) המשקה מאפשר הגדלת כמות האכילה, בין פיזית ובין רגשית!

האם אנו לא צריכים להגיע למסקנה שאנו הם אלא שנבחן את המציאות ? למה אנו נותנים לאחרים לבחון את המציאות עבורינו ?


הדרך ליעד היא ראשית קביעה של יעד

יעד, יעד ביניים ועוד. אבל מהי המציאות ? מהם הצרכים שלך מעצמך? מהם הצרכים הסמויים שלך? כיצד לנקות את הסביבה שלך ? מעשים במקום מילים ! הגדרת הניקיון למציאות.

אבל כל יעד דורש בסיס נתונים שאפשרי להבין! בסיס נתונים שאפשרי לדעת לפיו האם יש התקדמות או נסיגה.

לנקות את השקרים מהמחשבה ! לאתגר הכול!

לדוגמה, כמה פעמים אני מבצע את התרגיל ובאיזו עצימות יחסית ליום אתמול!

לא תמיד התוצאה היא היעד ביניים  – אלא פעולות שהם חלק מהדרך אליה – הן יכולות להיות יעד ביניים!

קביעת פעולות שכאלה צריך שתהה בקשר ישיר עם התוצאה הסופית.


לדוגמה – לקוח ממשרדי

ילד שרצה להיות כדורגלן, השאלה שנשאל על ידי הייתה האם אתה מכיר משהו שיהיה מקצועני מקרב בני גילו.

התשובה כן. (נקב בשמו).

שאלת המשנה – מה מיחד את אותו הילד ?

התשובה הייתה מהירה : אותו הילד חי חיים ספורטיביים, גמיש מאוד, בכושר טוב.

מתברר שהוא יודע טוב ממני מה נדרש !

אז היעדים שנקבעו עבורו הם לפי הפרמטרים הנ"ל! הוא יודע היטב מה הוא נידרש לעשות, הרי כל אחד מהם נקבע בקלות, חיים ספורטיביים ?

שינה בזמן אוכל בזמן.

גמישות/כושר ? אימון מתאים והעלאת העצימות שלו!

הניצוץ חייב להיות דרך המטרה הסופית – להיות שחקן! האם הוא מסוגל לעשות את הנדרש ? עד כמה הוא רוצה?

בנסיבות אלא שהוא רוצה הוא צריך להגביר אימונים – אפשרי ליצור ספציפיקציה של השחקן, להיות כמו מסי ועוד!

עד כמה שהדבר מוזר, אני סבור שהחיסרון של מסי בגובה (בילדות באופן מהותי הרבה יותר) הוא שהפך אותו לשחקן – בעצם ההכרח להיות בעל טכניקה עדיפה מול שחקנים גדולים וחזקים בהרבה.

היינו הקשיים בהתמודדות עם אלא שיוצרים את המציאות הטובה! לכן נקודות חיסרון הם יתרון למי שמוכן להתמודד איתן!

כישלון בזמן עבר הוא אירוע טוב לא פעם ! החיים עוצבו לאורו.


אתה נימצא במקום בו אתה חושב שאתה!

המחשבה היא ההוויה ! היא יוצרת מציאות!

נקה את השקרים – ותפעל !הרעיון פשוט – פעמים רבות אנו רואים את התוצר הסופי ובעקבות אותו אירוע אנו יכולים להסיק מה היו המעשים שביצענו.

הדרך אמורה להיות הפוכה –  אנו אמורים להיות מסוגלים להסיק מה יתפתח בחיינו לפי המעשים – אבל הראיה של המעשים.

חייבים להט – אבל להט של אמת – כזה שיוביל להשקעה הולכת וגדלה!


האם יש רצון מערכתי שתצא התוצאה?

הקשר בין מעשה לתוצאה
הקשר בין מעשה לתוצאה

מול הצורך שלך – יש צרכים של אחרים.

לדוגמה : האם מערכת החינוך באנגליה חפצה הייתה שפועלי המכרות ימצאו עבודה אחרת ? במשך מאות שנים!

כיצד זה סב הוריש את התפקיד לבנו שהוריש את התפקיד בתורו גם הוא לבנו ?

האם אנגליה רצתה השינוי חברתי ? אז איך זה לא התקיים ?

האומנם המערכת הייתה כל כך כושלת שלא הצליחה להבין שאותם האנשים תמיד באותו התפקיד דור אחרי דור ?

מתברר שלא תמיד המערכות אומרות אמת – הן רוצות שקט! אבל בדרך אתה יכול להישחק כאדם ! להישחק כחברה.


האם יש רצון אמת בדמוקרטיה בחברה זאת או אחרת?

יש חוק שמוביל את מי שבשלטון להשתמש בכול הכוחות שיש לו  – על מנת להנציח את חלוקת המשאבים שקיימת!

שאומרים כל המשאבים מתכוונים למערכות כמו חינוך, דת, תקשורת ועוד.

לדוגמה אגדות העם הישנות – מטרה מאחוריהן פשוטה – להוביל אנשים להאמין בנסים – ועד אז להיות אנשים טובת תחת הנטל !

כך יוצא שהנסיך ממש פורץ לטירה – ומגלה את הנסיכה ועוד ! על הנסיכה רק להישאר טובה ובמקומה!

האומנם שנים על שנים מערכות הדת לא הנצחת פערים שהם ההפך ממה שהם טענו לו!

הגיע הזמן לחשיבה חדשה : המטרה שלך האדם היא להביט בתוצאות – ולהבין מהם המעשים – ולא להפך  – שכן מילים מרפדות מעשים!

אנשים אומרים ההפך הגמור מהמעשים שהם עושים – מתוך מטרה שיהיו גם מי שיחשבו שהם פועלים לטובתם  -גם שהם לא!


מעשים ללא תוצאה – לא יובילו לתוצאה בפעם השנייה והשלישית שנחזור עליהם.

יש משפט חביב של הבעש"ט : "אתה נימצא במקום בו נמצאות מחשבותייך, וודא כי מחשבותייך נמצאות במקום בו אתה רוצה להיות…"

אפשרי וראוי לתכנת את עצמינו מחדש! בעת חקירה במשטרה אני מסביר זאת לנחקרים!

בעת תרגילי חקירה גם כן ! אתה מתכנת את נקודת המוצא שלך – ואתה לא חייב להיות חשוד בפלילים על מנת לעשות זאת ! אתה יכול ליצור את ההויה גם בלי עורך דין פלילי ובלי חוקרים במשטרה ! בחיים הרגילים שלך עצמך !

בוא נתחיל בקביעת עתיד – בקביעת מטרה ! הרי המטרה היא תמיד בזמן עתיד ! עתיד שאתה אמור לקבוע עבור עצמך ! אתה לא חייב לקבל סימן אלוהי של התחברות – אלא החלטה אישית על כך !


הקשר בין מעשה לתוצאה 

אחרי מפגש עם רבים  -הדבר המגוחך בחיות הוא הרצון לדעת מהו היעוד שלך ! ברמה של "האלוהי"!

שוב ושוב אני פוגש אנשים שמסבירים לי, פעמים רבות, שהם ממתינים לגילוי העצמי המושלם! 

לדוגמה, לגלות בתוך עצמו את מה שהוא הכי מוכשר עבורו, מהו הדבר שהוא אוהב באופן החזק ביותר! 

לא פעם יחפש וימתין לאירוע אלוהי שיספר לו את הדבר אליו הוא הוכשר בעת תהליך ההפריה!

זהו כמובן כלי על מנת שלא לעשות דבר – להמשיך לשקוע באזור הנוחות, אבל עם תירוץ,.

אדם צריך ליצור ולהמציא את הדברים שהוא רוצה – הכי החשוב הוא לעשות ! בהמשך עוד יהיו מספיק הזדמנויות לשנות – אבל לעשות, ליצור, לברוא ממש!

הניצוץ האלוהי שוכן במי שעושה את הדברים ויוצר את עצמו !

הצלחה היא לא מקרה  – אלא עבודה קשה ומדויקת ! מתוך להט והתמדה!

להט והתמדה נבחנים במוסר עבודה !


רצון בשינוי מתחיל בכך שאתה מחויב לשינוי

מחויבות לחלום מלמד על הלהט של החלום  – לנטוש חלום מבטיח דבר אחד – החלום לא יתממש !

הקלות בה אנשים נוטשים חלום מלמדת בעיקר על כך שלא היה חלום של אמת ! שמדובר היה בסוג של

אמירה ! תקשיבו לחלום של סילבסטר סטאלון להיות שחקן ! להיות שחקן שיניע אנשים !

קובי בריינט – אני מונע מאהבה.

הכישלון הוא שלב.


הקשר בין מעשה לתוצאה

עו"ד פלילי אדטו
עו"ד פלילי אדטו

הכשר בנוי על ההבנה שיש צורך לפעול ! שיש צורך לשנות.

שכישרון מעל הכול הוא היכולת לשנות טעות יסודית זאת או אחרת – על מנת להגיע לתוצאה הרצויה במהירות ! (גלעד בלום).

היכולת לשונת היא יכולת שבנויה על צורך פנימי, רצון, התמדה ועוד ! היינו לכישורן יש בסיס נפשי עמוק ! כאן אני מדבר על ספורט – אבל מדובר בכול תחום ותחום !

הדרך המהירה היא דרך שכוללת שלושה יסודות :

להט.

התמדה 

התמדה ונחישות הם שלבים של "דרך" ! אין דרך שיכולה להתקיים בלי שני אלו !

נחישות !

שיש את הצרוף הנל, צרוף של הבנה על הדרך – לפי התוצאה  – רק אז אפשרי לדבר על כישורן, סיכוי, תוצאה ועוד.

בפועל שיש להט גדול, בצירוף התמדה ונחישות – הכישרון נוצר מעצמו ! הכישרון הוא התוצר ! ההצלחה תלמד עליו.

האומנם יש דבר שכזה שהוא כישרון?

האם ה"כישרון המולד" יכול להתקיים במקום בו אין להט התמדה ונחישות על מנת לגבות אותו ?

טום ברידי : גדול הספורטאים הקבוצתיים. למעשה ללא סיכוי  -יצר לעצמו סיכוי.

https://sports.walla.co.il/item/3130395


תומר חמד בע"מ

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3692597,00.html

דוגמה לאדם שהחליט שהוא רוצה לשנות רמה ! הוא הבין שיש לו חוסר בכלים – הוא פעל על מנת להוביל לכלי שיובילו להצלחה !


אנדרי אגאסי

האימונים שיצרו את מי שנחשב לא פעם לאחד מגדולי (יש שיגידו גדול) הטניסאים אנדרי אגסי !

מידי יום 5000 מכות טניס. התוצאה – בתחום הטניס היא ברורה – לא לשכוח שהאיש שנא טניס (לדבריו) במשך שנים !.(לפחות לפי הפרסומים).

אבל האימון המוטרף יצר מציאות – זה מוביל להצטיינות פיזית !  http://www.nrg.co.il/online/3/ART1/963/490.html

משטר 5000 החבטות : http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5033580,00.html

לישון פחות בשם הרצון להצליח :

כמה אתה רוצה להצליח ?


בני לאונרד

מתאגרף שגדל בגטאות של ארה"ב. נולד מעט לפני התחילה של המאה . בכלל בימים שהאגירה לארה"ב הייתה בנויה על יהודים שעברו פוגרומים – אלו יצרו את ראשי הפשע שם כמו גם סידרה ארוכה של מתאגרפים קשוחים !

ועשרים.https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7%A0%D7%99_%D7%9C%D7%90%D7%95%D7%A0%D7%A8%D7%93


טביעה בריצת מרתון 

מוות כתוצאה משתיית ייתר בריצות מרתון – http://www.chiropract.co.il/%D7%A8%D7%A5-%D7%9E%D7%A8%D7%AA%D7%95%D7%9F-%D7%9E%D7%AA-%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%99%D7%99%D7%AA-%D7%99%D7%AA%D7%A8

אחד האירועים המוזרים של העולם  – בראיה אופטימית. אולם שיעור ניפלא בהבנת העולם – בראיה ראלית ! המטרה היא כסף – ואין שום משמעות לחברות חוץ מלהגיע אליו – ולאגור אותו – בלי שום ראיה אנושית !

דוגמאות ילוו את כל הנושא מכול זווית אפשירת.


שיעורים בציניות? מכירת תרופות פסיכיאטריות לפעוטות?

חבורת התרופות לא בוחלות בדרכים על מנת ליצור לעמן ערך – הכול הוא "מוסרי בתהליך". היינו לחברות אין זה משנה שעדיין אין דרך ליצור בסיס מידע מספיק – ויתכן ומדובר בפעוט עם אנרגיה (פעם היו מגדירים זאת כך). אולם יתכן גם הורה שקשה לו בלי תלות בפעוט.

כאן מתברר שמגיל 1.5 שנים כבר מתחילים לשווק תרופות פסיכיאטריות !

https://www.themarker.com/wwwMobileSite/markerweek/1.5724270


שוקולד מריר האם בריא?

מתברר שאת ההנחה שהוא בריא יצרו חבורת השוקולד – https://healthy.walla.co.il/item/3126423

בפועל שאתה המממן של הבדיקה היא יוצאת באופן שמתאים לך – בדיוק כמו שבעבר סיגריות סווגו ככלי להגברת הבריאות !

פרסומות לסיגריות בעידוד רופאים ! יותר רופאים מעשנים קמל יותר מכול סיגריה אחרת ! ככה זה שמשלמים מספיק !


יש לרצות את הדברים די על מנת לקבלם!

צריך להעלות את הדרישות שלכם מעצמכם! להוביל לדרישות גבוהות הרבה יותר!

הצורך הבסיסי – משמעת עצמית! משמעת שנובעת מההחלטה שלכם להגיע אליהם! היינו מההחלטה שלכם!

מהרצון שלכם להגיע לשם! מהאיכות של דרישות של העבודה שאתם מטילים על עצמכם! כחובה!

להפסיק לדרוש מעצמכם מה שאתה "צריך לעשות" – ולהעביר את הדברים ל"חייב לעשות"!

רבים ינסו למנוע ממך את החלומות שלך – רבים מהם הם משפחה וחברים  – תבחר את העתיד לפי החלומות!!

אל תיתן לאנשים לשנות את החלומות שלך – הם שלך – אחוז בהם ! האנשים שליד ימשיכו לייעץ לאחרים  – האינטרס שלהם שונה!

יש פרק שלם על השקרים מלאי האינטרסים – תקבע את העתיד בעצמך!

כולם משקרים לידך – לא פעם בשביל "לסייע לך" לא פעם בשביל לסייע לעצמם בכך שאתה והדמיון שלך יהיו מוגבלים ולא מאיימים עליהם!

אנשים מאמצים אימרות ששמעו במקומות אחרים  -כאמת – במקום להפעיל את המערכת הרגשית שלהם ולהגיע לעצמם  – בלי ההגעה לעצמי – לפחות בעיני עצמך – אתה נשאר אמירות של אחרים. הגדרות של אחרים.

רק תביטו במה שמתקיים שאדם נוטש את מה שהוא בא איתו – ומוכן להגיע אל האדם שהו.


אבחון מדהים של השופט

שינוי מהיר באסטרטגיה מוביל לשינוי עצום! לפעמים מה שמפריע לנו לצמיחה הוא סיפור לא טוב!

רק החיבור לעצמי – יכול להוביל לשינוי!

חובה לנקות את השקרים ! לנקות את ההכנות – להגיע לאדם.


קביעת אסטרטגיה לשינוי

צריך לקבוע סיפור לבנייה של השינוי ! אפשרי להחליף סיפורים ! אתה בוחר את הסיפור שיוביל את חייך!


הקשר בין מעשה לתוצאה

אלו הם חלק מהסרטונים אותם אני מציג במהלך ההרצאה – או אחרים שבאים עם אותו רעיון – בנוסף לאין סוף דוגמאות אחרות מנושאים אחרים.

מיותר לציין – בנוסף יש דוגמאות רבות – תמיד גם בנושאי אקטואליה וספורט ! (בעיקר גיבורי ספורט).

המטרה היא להתעלות מהשקרים  – ולקבוע עבור עצמך את האמת. ליצור את האמת.

דוגמה לאמת

ישבתי עם ידידה שהיא מורה והיא סיפרה על ילד שלומד אצלה והסבירה לי שהוא בעל "פוטנציאל" רב – אבל לא עושה עמו דבר.

שהיא שוב ושוב אומרת את זה לילד.

אמרתי לה שלהבנתי אין לו פוטנציאל בנסיבות ! פוטנציאל לא ממומש הוא אפס ! שהגיע הזמן להפסיק לדבר על יכולת לא ממומשת ולראות מהו המאמץ. אנשים שבוחרים להתאמץ יוצרים לעצמם פוטנציאל ! השאלה החינוכית היא אחת – האם אתה מוכן להשקיע !

היינו מהו המאמץ שאתה מוכן להעניק לעצמך!

הבסיס זה לסלוח לעצמך

לסלוח לעמך – לא להיות קשה מידי עם עצמך.


מאמץ ? כיצד בודקים אותו?

עבורי שהבת שלי מגיעה עם תוצאה ממבחן השאלה היא האם למדה היטב, פעם היא הייתה מציגה את הציון כהוכחה – זאת לא הוכחה גם לא ציון של  100במבחן.

השאלה היא לא האם  100 זה טוב או לא – אלא האם היא למדה טוב למבחן! השאלה תחזור על עצמה בכול תוצאה במבחן !

באם היא לא למדה טוב – זה לא מעניין מהי התוצאה!

באם היא למדה היטב וכשלה – זה בסדר ! צריך אולי לתקן, לשפר וכו'  – אבל יש עם מה לעבוד. שאין יכולת או רצון להשקיע אין על מה לעבוד!

המבקר הקשוח ביותר שזה הילד עצמו! הוא יודע מה יש לעשות – וצריך לבחון את זה דרך עיניו!

שלא יהיה ספק – התוצאה חשובה – אבל הדרך הרבה יותר, שכן דרך נכונה בצירוף להט יביאו בסיומו של הליך לתוצאה שהיא מעבר לחד פעמית – הם יובילו לדרך!

משום מה רבים בוחרים בשקר של "המומחה" "התוצאה" ועוד – הרי זה פשוט הרבה יותר.


הקשר בין מעשה לתוצאה: אסור לוותר על החלומות

זה אולי הבסיס להכל – לחלום!

להיות בעבודה קשה :


האחיזה בחלום הוא הבסיס

החלום מאפשר לך לעבוד קשה על מנת להגשימו – אל תשכח אותו. אחוז בו.

לאחוז בחלום באופן המולט ביותר תוך התעלמות מאנשים שמטרתם, לא אחת בלי כוונה רעה, לחבל בחלומות שלך.


הקשר בין מעשה לתוצאה – הגיבור של חיי

מיהו הגיבור של החיים שלך?

הוא מודה לאמו שלימדה אותו ודרשה ממנו לכבד את עצמו!

הגיבור שלו הוא אדם שצריך להקשיב למי הוא!

היינו להתחי לדבר עם אותו הגיבור, לדעת מיהו, להיות בקשב אליו, לציין קווים לדמותו, אתה לא יכול לדבר ולהתחבר עם אדם שאתה לא מכיר כלל – הכר את האדם שאתה רוצה לצמוח ולהיות.


הקשר בין מעשה לתוצאה: הצלחה כחלק מהליך של מאמץ

אין הצלחה ללא מאמץ!

ללא יציאה מאזורי הנוחות!


הקשר בין מעשה לתוצאה: בלתי ניתן לעצירה


בניית הרצון


הילחם על החלומות


הזמן לגדול


לעולם לא לוותר : למה אנו נופלים


שינוי עצמי כצמיחה לאושר


אחד הדברים החשובים הוא היכולת לקבוע יעדים

כיצד נדע באם הצלחנו?

האם יש מטרה להצליח?

האם יכולה להיות הצלחה ללא מדידה?

הצלחה ללא יעדים?

להבנתי אין אפשרות לראות את האירועים כהצלחה/כישלון לאור העובדה שאלו לא מדידים.

החלום והשאיפה הם כלים להתקדמות ! חשוב לחלום !

להרצאה זאת יש ספר מדהים ששמו : "ההרצאה האחרונה" – גם ההרצאה עצמה מרתקת וממלאת אמונה ביכולת האדם לשנות את "גורלו".


למה קשה לנו להבין מהו הקשר בין מעשה לתוצאה?

העולם מלא בשקרים ! השקרים מציפים כל שלב ושלב של התפתחותנו.

אפשרי לספר על אין סוף שקרים שאופיים אותנו – החל מאלו שיקבעו לנו :

א. מה לאכול – כבריא.

ב. במה להאמין – כנחוץ.

ג. מה לעשות – כחובה.

ד. מה נדרש מאיתנו כפרטים.

במסגרת השקרים הצלחנו לבזבז סכומים אדירים על "באג שנת 2000", תרופות למחלות שלא קיימות, הסכמים שמעולם לא נכרתו ועוד.


שהכול מוצף בשקרים – אפשרי לשווק אותם בקלות יחסית גם לאישי

בנסיבות אלו קל להאמין לרעיונות כמו "פוטנציאל", "כישרון", "מזל"  ועוד.

האומנם מזל הוא מה שמוביל את חיינו?

האם אנו לא מסוגלים ליצור את המציאות לה בה אנו חושקים ? האם אנו מסוגלים בכלל להגיע לחשק ? לרצון ? לתשוקת חיים ?


היכולת לחלום!

עורך דין פלילי
עורך דין פלילי

שאתה לא יכול לדמיין – אין דרך לחלום על עתיד !

כיצד נפתח את היכולת לחלום ?

מאילו נקודות מוצא התפתחו החלומות ?

האומנם קושי או מגבלה הם דבר חיובי בהגשמת החלום ? או קושי הוא דבר שלילי ?

  1. המתאגרפים הגדולים בעולם בתחילת המאה שעברה.
  2. ספורטאים חולי אסתמה.
  3. בנקאות השקעות.
  4. הי טק בישראל.

כל אלו ועוד רבים הם דוגמאות להצלחה של קבוצות שפשוט רצו יותר.


הקשר בין מעשה לתוצאה

ההרצאה ניתנת (בחינם) לקבוצות בני נוער.

הרצאה שכולה באה מתוך מטרה ליצור מציאות שונה. מציאות שכולה עשיה והתפתחות אישית לאדם.

בהרצאה יש דיון על רצונות של מדינות, רצונות של פריטים – המעשים שהם עושים על מנת לא לעמוד במה שהם טוענים שהם רוצים ועוד.


המטרה לעורר מחשבה אישית! מחשבה בהירה!

הבהירות של הראיה העצמית באה על מנת להבין מה מניע אותנו?

מהם החסמים שלנו.

מהם המטרות שלנו לעתיד לבוא.

רק שיש בהירות גדולה – אפשרי לנסות לרואת רחוק!

אחרי זיהוי החסמים אפשרי ליצור הליך של שינוי בייחס אליהם ! הבסיס הוא בשינוי של הגישה!


להוביל את האדם למחשבה חדשה על חייו ועל עתידו!

היינו לראות את הפער בין מה הוא המצב לבין מה המצב בו אני רוצה להיות. מכאן להציב מטרות מהרחוק לקרוב ביותר על מנת להגיע למימוש של אותן המטרות !


בין השאלות (העצמיות) שיעלו במסגרת ההרצאה

האם אני הוא האחראי על עצמי ? או אולי המזל ?

האם אפשרי לשנות את העתיד ? מי קובע את העתיד ?

כיצד אני קובע את העתיד שיבוא ויצפה לי ?

מהם חלומותי לעוד 10 שנים ? ומה אני נדרש מחר בבוקר לעשות במסגרת החלומות שלי !


ההרצאה ניתנה במסגרת עמותת "ניצוצות" במשך השנתיים האחרונות 2017-5 ולהבנתי זכתה להצלחה. (4 שיעורים)

שני שיעורים בני 1.5 שעות.

סיור לימודי.

סיכום.

ההרצאה ניתנת לבני נוער – בבתי ספר כיום – 1.5 שעות לערך.

יש צורך במקרן וחיבור לרשת על מנת להקרין סרטונים במסגרת ההרצאה.

מיותר לציין – באם יש קבוצה גדולה ומשמעותית – ההרצאה בחינם !

________________________________________________________________________

דוגמאות לזיכרון

הנערה שלא אוכלת. השינוי מתחיל בנקודה מסוימת.

משקל עודף מאוד – קואצרית.

הילד בן ה 16 ששרירי מאוד ורוצה הי טק.

החובה להיות נוכח.

הרצון והמאמץ על מנת שלא להקשיב.

הילדה שמסרבת לדעת כאידאל.

הילד שהוא כדורגלן מתחיל – מוכשר כניראה – אבל רואה באחרים שממשקיעים כמי שיפרצו ולא בו.

ארבעה בנים שחקני כדור רגל.

לשלוט בנסיבות – לשלוט ברגש :

הדברים לעושת מידי בוקר.

זמן הוא רגש : מיקוד הוא המטרה.

כיצד לחיות חיי סבל

אל תבזבזו את החיים : https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4845575,00.html

6 דרכים פשוטות לחיי אומללות : https://www.aish.co.il/sp/pg/48853572.html

סביבה רעילה – הימנעות מרעילות : https://www.youtube.com/watch?v=XEaE8iBZHC0

קובי בריינט – באנגלית.

קובי משהו מהותי לשינוי החשיבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *