אדטו מוטי עו"ד פלילי
 
חפש
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
יש לך שאלה משפטית? זקוק לייעוץ? שאל שאלה וקבל ייעוץ עוד היום! מלא את פרטייך וע"וד אדטו יחזור אלייך.
 
השדות המסומנים ב- * הם שדות חובה
 
 
* שם:
 
 
 
* טלפון:
 
 
 
  אימייל:
 
 
 
  השאלה שלי:
 
 
 
* קוד:
Capcha
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

עורך דין צבאי

 
 

הטיפול בתיקים פליליים בצבא דורש עורך דין פלילי בעל ידע ניכר במשפט פלילי הצבאי שזה למעשה - משפט פלילי "רגיל" בדגשים של המערכת הצבאית -  הכול לצורך  ידיעה והבנה על כל המהלכים של מצ"ח כמו גם דרכי עבודתו של בית הדין הצבאי  -יחד עם הפנמה של הדין הפלילי ה"רגיל".

עורך דין פלילי מוטי אדטו– עם ניסיון של 15 שנה בדין הפלילי.

בעל רישיון לייצוג צבאי מזה שנים רבות.

ייצוג בהליכים פליליים רבים בבית הדין הצבאי.

בזכות ידיעותיו הצליח להוביל לשינוי ושיפור המצב בתיקים צבאיים ובאחרים להגיע עד כדאי זיכוי ממלא האשמות הפליליות.


 

ייצוג של עורך דין צבאי בעבירות פליליות של חיילים

 
האתר ומשרד עורך דין פלילי אדטו מוטי מטפלים בעבירות פליליות של חיילים (חוק השיפוט הצבאי) חיילים במהלך השירות הצבאי בסדיר, קבע, מילואים ואזרחים עובדי צה"ל.

הכול בזיקה לשרות הצבאי וכן עבירות פליליות שנדונות בבתי הדין הצבאיים, אתר זה אינו דן כלל בעבירות ביטחוניות של תושבי ה"אזור" - תושבים ערבים של יהודה ושומרון וחבל עזה.

יודגש:

עורך דין פלילי מוטי אדטו  שרת בצה"ל שרות קרבי, כיום משרת במילואים קרבי, לאור זאת, המשרד גם אינו מטפל במקרים של רצון להפסיק את השרות הצבאי – המטרה בייצוג הוא זיכוי/הקלה בעונש – הייצוג הוא בכול קשת העבירות הפליליות מעריקות דרך חוק העונשין כולו בהתמקדות בעבירות סמים ומין בצבא.
 
 
 
עורך דין צבאי
 
 
 

המערכת המשפטית בצבא

 
בנוסף למערכת הפלילית ה"אזרחית" קיימת מערכת פלילית נוספת שנועדה למשרתים בכוחות הביטחון ובצה"ל - או בזיקה לכוחות הבטחון.

הסיבה למערכת הנוספת היא המיוחדות של השרות בצבא יחסית לחיים האזרחיים - הדבר קיים בכול מערכת צבאים שהי - הדין הצבאי בא על מנת להיות מסוגל לראות את המיוחדות של החיים בצבא - תוך הגשמה של עקרונות הצבא ערכים וצורת שליטה אלו מכוונים על ידי ובאמצעות המשפט הצבאי.


למערכת הפלילית בצבא שתי שלוחות אחת המטפלת בבעיות משמעת פנימיות והיא בנויה על מפקדיו של החייל - שם ניתנת למפקדים סמכויות ענישה מסוימות - מוגבלות למדי (במרבית הזמן).

ראוי לדעת, מרבית המפקדים אינם משפטנים והמערכת הענישה הפנימית מטרתה אכיפה של כללי התנהלות ופיקוד בצבא - במרביתם של התיקים החייל יסביר את עצמו והענישה מוגבלת מראש - כאן אין צורך בעורך דין צבאי בד"כ.

(ראוי לציין סמכותם של המפקדים לשלוח חייל לכלא נדונה בימים אלו מחדש בייחס לשאלה האם נכון שהסמכות תהה כל כך נרחבת).


בנוסף קיימת מערכת משפטית פלילית צבאית עם בתי משפט נפרדים ("בתי דין צבאיים"), בתי הדין הצבאיים מובחנים מהמערכת הכללית, מערכת בתי הדין הצבאיים נועדה לאכיפת הדין הפלילי כנגד וכלפי חיילים בסדיר קבע ומילואים ואנשים בזיקה אליהם ולצה"ל - בדגשים הרלוונטיים לצה"ל למשמעת ולשירות בצה"ל.

 מטרת מערכת בתי הדין הצבאים היא אכיפת הסדר בצבא וזאת באמצעות טיפול בעבירות צבאיות ועבירות פליליות בצבא שנעשות בזיקה לצה"ל או לשירות הצבאי או, של משרתים בצבא - ע"י חיילים בסדיר, בקבע או במילואים.

כאן נידרש החייל לדאוג לעורך דין צבאי פליליעבור עצמו - אם לא יעשה כן הצבא ימנה לו עורך דין מטעמו (כמו בסנגוריה הציבורית)..

להגשמת הכלים של מערכת המשפט הצבאית למערכת יש זרוע חקירות ושליטה ושמה המשטרה הצבאית החוקרת - מטרתה הבאת ראיות, עצירת חשודים, יכולת להפעיל את החוקים ועוד.

הדין הצבאי דן במגוון עבירות הן במהלך השרות והן בזיקה אליו.

_______________________________________________________________________________________________


בזיקה לצה"ל:

המילה "זיקה" היא מילה רחבה ביותר, ומונעת לא פעם מהשאלה מה המערכת הצבאית "חושבת" על אירוע מסוים ועד כמה קשור אליה האדם עצמו (אזרח עובד צה"ל לדוגמא), כך ששינוי הזיקה יכול לשנות (אין קשר לעבודתו ולצה"ל) את "רצון" המערכת הצבאית להענשה ולמיגור סוג העבירה הפלילית המסוימת שנמצאת מולה ברגע זה.

שאלת הזיקה לצה"ל ולדין הצבאי חשובה ביותר, לאור מגמת החמרה שקיימת במערכת בתי הדין הצבאית, כך שביטול הזיקה או יצירת זיקה במקרים אחרים יכול לשנות באופן מהותי ביותר את התוצאה הסופית בתיק הפלילי.

גם בתיך הדיונים הפחתת הזיקה לצה"ל תוביל את העורך דין הצבאי הפלילי להפחתה ניכרת בענישה.
_______________________________________________________________________________________________


השפיטה במערכת בתי הדין הצבאית, בה המשרד מייצג, היא כלפי חיילים וחיילים בשירות צבאי, או, משוחררים  טריים במשפטים פליליים בצבא - הדיונים נערכים במערכת בתי הדין הצבאיים.

ראוי לדעת תוצאות ההרשעה בבית הדין הצבאי יכול המשיך גם לאזרחות באופן שבשפיטה בבית הדין הצבאי בנוסף על הסכנה הברורה מעונש היא העובדה שבעבירות מסוימות ממשיך הרישום הפלילי לחול גם באזרחות - מה שפוגע ביכולתו של החייל לשעבר להשתלב בחברה ובעבודה בהמשך חיו.


הסכנה מוגברת בשל השלב המקדמי של חייו של החייל בד"כ - כך שהרשעה פלילית יכולה לפגוע בהמשך חייו וצמיחתו בחברה - אסור לחשוב כלל שהענישה והרישום הפלילי מוגבל לצבא - אלא אם מדובר בעבירה צבאית "טהורה".

היינו המציאות של רישום פלילי חייב להיות אל מול עיני האדם שמועמד לדין במערכת הצבאית.

נסיבה זאת היא המרכזית בהשגת ייצוג משפטי על ידי עורך דין צבאי - גם בעבירות קלות יחסית שמגיעות לבית הדין הצבאי.
_______________________________________________________________________________________________


הימנעות מהרשעה בצבא:

במקרים בהם נימצא הנאשם אשם, במערכת האזרחית, יתכנו מקרים בהם התיק יסתיים לו ללא הרשעה בדין.

לאחרונה מתחילה מגמה בצבא על מנת להגן על חיילים מפני נושא ההרשעות שיצר נזק ניכר לאזרחות לאנשים שהורשעו בדין הצבאי.

ראוי לדעת הרשעה בתיק סמים בצבא הייתה נרשמת כמו כל הרשעה באזרחות- אבל  -באזרחות בסמכות בית המשפט לגזור עונש ללא הרשעה במקרים המתאימים לכך - כך לא יפגע עתידו של הנאשם - בצבא עד לאחרונה לא הייתה סמכות שכזאת.

תיקון חדש לחוק משנה את המצב ומשווה אותו לאזרחות:

לאחרונה נחקק תיקון 63 לחש"צ שם נקבע - "רישום פלילי מופחת" בבית הדין הצבאי.

רישום שזה ימחק בזמן קצר הרבה יותר מהמרשם של העבירות הפליליות ה"רגילות" (5 שנים).

המטרה הייתה ליצור הליך כמו "אי הרשעה" מהמשפט האזרחי הפלילי.

ראוי לציין החוק החדש אינו רק הקלה - ובלי תשומת לב ציבורית הוא יצר גם החמרה במספר נקודות, לדוגמא, החוק החדש יוצר גם החמרה בנושא של "סירוב להיבדק" לגילוי סמים.

אם עד התיקון היה מדובר בעבירה צבאית טהורה כמו סרוב פקודה, הרי במרבית המקרים כיום מדובר בעבירה פלילית בעלת רישום מופחת - אבל רישום.

נושא זה מעלה את חשיבות קביעת העבירות במשא ומתן - הרי מה שקובע הוא הרישום של העבירה בסיום ההליך הפלילי ולא כתב האישום המקורי - שכן כידוע העברת תשומת הלב לנקודה זאת מאפשרת מרווח ניכר בעת סיום התיק הפלילי בהסדר להיכנס לכיוון של פליליות מופחתת.
_______________________________________________________________________________________________



במערכת החוץ צבאית מתקיים שימוע לפני הגשת כתב האישום.

ב 98% מהמקרים אם לא למעלה מכך מדובר בשימוע בכתב.

במערכת הצבאית, לא פעם, מתקיים הליך שלפני  הגשת כתב האישום ואחרי סיום החקירה - אז ניפגש הסנגור הצבאי עם הפרקליטות הצבאית ויחדיו הם מנסים לגבר כתב אישום מוסכם.

מהלך שבאזרחות יתקיים רק לאחר הגשת כתב אישום. (לא מדובר בשימוע אלא הליך שהוא כמו הליך של אחרי שימוע אזרחי).

מהלך זה חשוב ביותר ומאפשר לצדדים לסכם את המחלוקות ובכך למנוע אפשרות שבית הדין הצבאי ייחשף לכתב אישום חמור בהרבה  מה שיכול להוביל להחמרה בהמשך.
_______________________________________________________________________________________________


עדיין קשה לדעת  כיצד ישפיע חוק הרישום הפלילי החדש 2011 על מוסד החנינה בצבא, אולם, ליפני החוק חיילים שהורשעו ונענשו לדוגמא לעונש מאסר בגין שימוש אישי בסמים, נהגו להגיש בקשת חנינה, בסיום השרות בצה"ל, אם לאחר כשנה/שנה וחצי מהשחרור וסיום התנאי אין רישומים נוספים הם זכו להמלצה מקצינת חנינות בצבא מה שהוביל לביטול ההרשעה לחלוטין.

באופן שזאת נמחקה כליל מהרישום. 

המציאות זאות הוגשו בקשות רבות ביותר לחנינות - שכן השפעת הרישום על החיים היא קשה ביותר !
_______________________________________________________________________________________________


לצורךהייצוג בבתי דין צבאייםדרוש אישור מיוחד (בנוסף לרישיון עריכת דין).

עו"ד אדטו מוטי הוא בעל רישיון עורך דין פלילי צבאי ולכן רשאי לייצג בבתי דין צבאיים.

הידע הנדרש:

הידע הנדרש הוא הדין הפלילי !
הדיונים, בבית הדין הצבאי, מתנהלים באופן דומה למדי לבית המשפט ה"אזרחי" השוני נימצא בדגשים של ענישה וכו - ולא בדין עצמו - לכן חשוב שעורך הדין המייצג בצב"ל יהיה עורך דין המומחה לדין פלילי.

ראוי לציין שופטים רבים של המערכת הצבאית הם שופטים אזרחיים "טהורים" שמבצעים שרות מילואים במערכת הצבאית !

_______________________________________________________________________________________________


מדיונית הצבא ביחס לסמים (מרבית העבירות סמים קלים) שונה באופן מהותי מהמדיניות במערכת המשפט ה"אזרחית".

בצבא שרואה בשימוש בסמים סכנה חמורה חקירת הסמים תופסת פלח נרחב מהפעילות האכפתית. חייל יכול להילכד הן בנסיבות אזרחיות (היינו בחופשה - פחות חמור) הן בנסיבות צבאיות (יותר חמור) ואפילו כתוצאה של בדיקת שתן אקראית המבוצעת בצבא באופן סדיר לחיילים.

שיקולים מרכזיים בשפיטת החייל - שיקולי ענישה (תיק שימוש):

1. מכתבי המלצה ממפקדיו.

2. סוג הסם. קל/קשה.

3. כמות השימוש. (ניתן לבדוק גם לפי הכמות הסם המסוכן בשתן).

4. תפקיד צבאי. (המחייב כוננות)

5. מיקום השימוש (צבאי אזרחי).

6. הבעת חרטה/נסיבות אישיות/רצון החייל בהמשך שירות.

7. שימוש בתפקיד.

ועוד ועוד.

לציין החומר הפעיל במריחואנה ניתן לגילוי בבדיקת שתן פשוטה לאור שרידים שנמצאים בשתןאפילו 3 שבועות(בד"כ עקבות הסם נעלמים עד שבועיים לאחר השימוש האחרון) לאחר השימוש בסם (בד"כ די בשבועיים להעלמת השרידים של מריחואנה) - כל זאת בהנחה שלא נעשו מאמצים להעלים את שרידי החומר באמצעות חומרים המנקים את מערכת השתן משרידי הקנבוס.

כאן המקום לציין - הסם עצמו משפיע על התודעה עד 4.5 שעות לאחר השימוש - ובתוך מרווח זמנים זה נימצא עולם ומלואו של בדיקות, ריכוזים, ועוד ועוד.

לדוגמא: חיילי מילואים שנטען שעישנו במהלך שמירה בצבא.

מיותר לציין יש הבחנה ניכרת בין: עישון בנסיבות אזרחיות, לעישון בצבא (בבסיס), לעישון במתקן כליאה, לעישון לפני החיול לצה"ל, לעישון במהלך שמירה או לפני/אחרי השמירה.

קו הטיעון, אנו מעשנים כבדים באזרחות ולא עישנו בצה"ל או בהקשר אליו אלא בהקשר אזרחי בלבד לפני החיול לצה"ל - ולכן לצה"ל לא ראוי להתערב באירוע זה.

מיותר לציין שכול החלטה בעניין זה וכול קביעה משנה לחלוטין את ההתייחסות לאירוע - לכן חשוב להתייעץ עם עורך דין צבאי פלילי. 

דוגמא נוספת:

עישון סמים בעבר/נסיבה של אי פעילות, מול נהיגה במצב של סימום - הכול מתוך הנחה שהתרחשה תאונת דרכים.

מיותר לציין שכל קביעה על מועד הסימום – תוביל להחלטות שונות לחלוטין ביחס לתיק הפלילי - ושוב - טיפול נכון מצד עורך הדין הצבאי הפלילי משפיע ביותר על כל ההתייחסות בהמשך לתיק.

לאחר החקירה במצ"ח:

לאחר החקירה מועבר הטיפול לפרקליטות הצבאית.

כאן ראוי לציין, אין שימוע של עורך הדין הצבאי כדרך שיגרה לפני הגשת האישום - אולם אפשר לפנות ולהציג את המציאות מתוך עיני העומד להישפט וכך יתקיים שימוע בפועל.

רק לאחר מכן יושג התיק הפלילי לבית הדין הצבאי.

בית הדין הצבאי:

לבית הדין הצבאי שנוהג להחמיר הרבה יותר מהמערכת האזרחית בתיק מקביל.

לציין, בסיום הענישה, מועבר החייל, אם עדיין בשירות, לברור ב"וועדת סמים" צבאית על מנת לבחון את הצורך לשחרורו מהצבא – נהוג להביא לדיון בוועדה (כמו בכול ההליך הצבאי) מכתבי המלצה ממפקדיו של החייל ואת הערכתם לתפקודו - ניתן להיות מיוצגים על ידי עורך דין בדיוני הוועדה.

יודגש: העבר הפלילי ממשיך לרדוף את הנאשם בפלילים צבאיים גם באזרחות.

חשוב: לאור המדיניות המחמירה נהוג להגיש בקשות לחנינה לנשיא לאחר השחרור מצה"ל - 1.5 שנים אחרי השחרור במידה ואין עבר נוסף אזי בד"כ יומלץ ע"י הפרקליט הצבאי הראשי לקבל את הבקשה ולמחוק את הרישום.


עבירה של סירוב להיבדק לגילוי סמים:

כמובן בדיקת סמים אסורים.

בעבר עבירה זאת הייתה עבירת משמעת ולא עבירה פלילית - כך שאין כל רישום שמלווה אותה לאחר השחרור.

כך היה מקובל מתמיד – כאן ניכנס השינוי שבוחן את הפליליות לאור טיב הענישה  - והעבירה יכולה עתה לקבל משמעות במרשם – כך יוצא שכאן השינוי שכביכול היה לטובת ההקלה בפליליות יצר החמרה.

שאלה נוספת היא - האם קצין השיפוט שנתן את ההוראה לביצוע הבדיקה פעל על פי סמכותו כדין ? האם היה בסיס סביר לחשד שהניע אותו ? האומנם הוסברו מלוא הזכויות לנאשם ? האם הוא פעל באמצעות אחרים ?

שאלות אילו ואחרות הן שאלות רבות חשיבות והתשובה עליהן יכולה להשפיע רבות על סיום ההליך הפלילי והענישה באם תהה - לכן חשוב ביותר להיעזר ב - עורך דין פלילי  צבאי לטיפול – גם בתיק פלילי מסוג זה.

תיקון 63:  תיקון זה עבירה בעת רישום מופחת. מה שמעלה את הצורך בניהול משא ומתן ושינוי סעיף הרישום באם הדבר אפשרי לסעיף ללא רישום כלל.


במקרים בהם נימצא הנאשם אשם, במערכת האזרחית, יתכנו מקרים בהם התיק יסתיים לו ללא הרשעה בדין.
לאחרונה מתחילה מגמה בצבא על מנת להגן על חיילים מפני נושא ההרשעות שיצר נזק ניכר לאזרחות לאנשים שהורשעו בדין הצבאי.

ראוי לדעת הרשעה בתיק סמים בצבא הייתה נרשמת כמו כל הרשעה באזרחות - אבל  -באזרחות בסמכות בית המשפט לגזור עונש ללא הרשעה במקרים המתאימים לכך - כך לא יפגע עתידו של הנאשם - בצבא עד לאחרונה לא הייתה סמכות שכזאת.

תיקון חדש לחוק משנה את המצב ומשווה אותו לאזרחות:

לאחרונה נחקק תיקון 63 לחש"צ שם נקבע - "רישום פלילי מופחת" בבית הדין הצבאי.
רישום זה ימחק בזמן קצר הרבה יותר מהמרשם (5 שנים(.

ראוי לציין שהחוק החדש יוצר גם החמרה בנושא של "סירוב להיבדק" לגילוי סמים.

אם עד התיקון היה מדובר בעבירה ללא רישום פלילי כלל כיום היא עבירה בעלת רישום מופחת.

נושא זה מעלה את חשיבות קביעת העבירות במשא ומתן - הרי מה שקובע הוא הרישום של העבירה בסיום ההליך הפלילי ולא כתב האישום המקורי.

שוני נוסף בין בית הדין הצבאי למערכת האזרחית:

במערכת החוץ צבאית מתקיים שימוע לפני הגשת כתב האישום.

ב 98% מהמקרים אם לא למעלה מכך מדובר בשימוע בכתב.

במערכת הצבאית, לא פעם, מתקיים הליך שלפני  הגשת כתב האישום ואחרי סיום החקירה - אז ניפגש הסנגור הצבאי עם הפרקליטות הצבאית ויחדיו הם מנסים לגבר כתב אישום מוסכם.

מהלך שבאזרחות יתקיים רק לאחר הגשת כתב אישום. (לא מדובר בשימוע אלא הליך שהוא כמו הליך של אחרי שימוע אזרחי).

מהלך זה חשוב ביותר ומאפשר לצדדים לסכם את המחלוקות ובכך למנוע אפשרות שבית הדין הצבאי ייחשף לכתב אישום חמור בהרבה  מה שיכול להוביל להחמרה בהמשך.

חנינה בצבא: 
עדיין קשה לדעת  כיצד ישפיע חוק הרישום הפלילי החדש 2011 על מוסד החנינה בצבא, אולם, ליפני החוק חיילים שהורשעו זכו לעונש מאסר בגין שימוש אישי בסמים, נהגו להגיש בקשת חנינה, אם לאחר כשנה/שנה וחצי מהשחרור וסיום התנאי אין רישומים נוספים הם זכו להמלצה מקצינת חנינות בצבא מה שהוביל לביטול ההרשעה לחלוטין.

באופן שזאת נמחקה כליל מהרישום.

רישיון לייצוג בבית הדין הצבאי:
לצורך הייצוג בבתי דין צבאיים דרוש אישור מיוחד (בנוסף לרישיון עריכת דין).
עו"ד אדטו מוטי הוא בעל רישיוןעורך דין פלילי צבאי ולכן רשאי לייצג בבתי דין צבאיים.

ה"מלחמה" בסמים בצבא:
מדיונית הצבא ביחס לסמים (מרבית העבירות סמים קלים) שונה באופן מהותי מהמדיניות במערכת המשפט ה"אזרחית".
בצבא שרואה בשימוש בסמים סכנה חמורה חקירת הסמים תופסת פלח נרחב מהפעילות האכפתית. חייל יכול להילכד הן בנסיבות אזרחיות (היינו בחופשה - פחות חמור) הן בנסיבות צבאיות (יותר חמור) ואפילו כתוצאה של בדיקת שתן אקראית המבוצעת בצבא באופן סדיר לחיילים.

שיקולים מרכזיים בשפיטת החייל (תיק שימוש בסמים):
  •  מכתבי המלצה ממפקדיו.
  • סוג הסם. קל/קשה.
  • כמות השימוש. (ניתן לבדוק גם לפי הכמות הסם המסוכן בשתן).
  • תפקיד צבאי. (המחייב כוננות)
  • מיקום השימוש (צבאי אזרחי).
  • הבעת חרטה/נסיבות אישיות/רצון החייל בהמשך שירות.
  • שימוש בתפקיד.
  • ועוד ועוד....

    לציין החומר הפעיל במריחואנה ניתן לגילוי בבדיקת שתן פשוטה לאור שרידים שנמצאים בשתן אפילו 3 שבועות (בד"כ עקבות הסם נעלמים עד שבועיים לאחר השימוש האחרון) לאחר השימוש בסם (בד"כ די בשבועיים להעלמת השרידים של מריחואנה) - כל זאת בהנחה שלא נעשו מאמצים להעלים את שרידי החומר באמצעות חומרים המנקים את מערכת השתן משרידי הקנבוס.

    כאן המקום לציין - הסם עצמו משפיע על התודעה עד 4.5 שעות לאחר השימוש - ובתוך מרווח זמנים זה נימצא עולם ומלואו של בדיקות, ריכוזים, ועוד ועוד.

    לדוגמא: חיילי מילואים שנטען שעישנו במהלך שמירה בצבא.

    מיותר לציין יש הבחנה ניכרת בין: עישון בנסיבות אזרחיות, לעישון בצבא (בבסיס), לעישון במתקן כליאה, לעישון לפני החיול לצה"ל, לעישון במהלך שמירה או לפני/אחרי השמירה.

    קו הטיעון, אנו מעשנים כבדים באזרחות ולא עישנו בצה"ל או בהקשר אליו אלא בהקשר אזרחי בלבד לפני החיול לצה"ל - ולכן לצה"ל לא ראוי להתערב באירוע זה.

    מיותר לציין שכול החלטה בעניין זה וכול קביעה משנה לחלוטין את ההתייחסות לאירוע - לכן חשוב להתייעץ עם עורך דין צבאי פלילי.דוגמא נוספת:

    עישון סמים בעבר/נסיבה של אי פעילות, מול נהיגה במצב של סימום - הכול מתוך הנחה שהתרחשה תאונת דרכים.

    מיותר לציין שכול קביעה על מועד הסימום – תוביל להחלטות שונות לחלוטין ביחס לתיק הפלילי - ושוב - טיפול נכון מצד עורך הדין הצבאי הפלילי משפיע ביותר על כל ההתייחסות בהמשך לתיק.
    לאחר החקירה במצ"ח:
    לאחר החקירה מועבר הטיפול לפרקליטות הצבאית.

    כאן ראוי לציין, אין שימוע של עורך הדין הצבאי כדרך שיגרה לפני הגשת האישום - אולם אפשר לפנות ולהציג את המציאות מתוך עיני העומד להישפט וכך יתקיים שימוע בפועל.

    רק לאחר מיכן יושג התיק הפלילי לבית הדין הצבאי.

    בית הדין הצבאי:לבית הדין הצבאי שנוהג להחמיר הרבה יותר מהמערכת האזרחית בתיק מקביל.

    לציין, בסיום הענישה, מועבר החייל, אם עדיין בשירות, לברור ב"וועדת סמים" צבאית על מנת לבחון את הצורך לשחרורו מהצבא – נהוג להביא לדיון בוועדה (כמו בכול ההליך הצבאי) מכתבי המלצה ממפקדיו של החייל ואת הערכתם לתפקודו - ניתן להיות מיוצגים על ידי עורך דין בדיוני הוועדה.

    יודגש: העבר הפלילי ממשיך לרדוף את הנאשם בפלילים צבאיים גם באזרחות.

    חשוב: לאור המדיניות המחמירה נהוג להגיש בקשות לחנינה לנשיא לאחר השחרור מצה"ל - 1.5 שנים אחרי השחרור במידה ואין עבר נוסף אזי בד"כ יומלץ ע"י הפרקליט הצבאי הראשי לקבל את הבקשה ולמחוק את הרישום.

    עבירה של:

    סירוב להיבדק לגילוי סמים:כמובן בדיקת סמים אסורים.
    בעבר עבירה זאת הייתה עבירת משמעת ולא עבירה פלילית - כך שאין כל רישום שמלווה אותה לאחר השחרור.

    כך היה מקובל מתמיד – כאן ניכנס השינוי שבוחן את הפליליות לאור טיב הענישה  - והעבירה יכולה עתה לקבל משמעות במרשם – כך יוצא שכאן השינוי שכביכול היה לטובת ההקלה בפליליות יצר החמרה.

    שאלה נוספת היא - האם קצין השיפוט שנתן את ההוראה לביצוע הבדיקה פעל על פי סמכותו כדין ? האם היה בסיס סביר לחשד שהניע אותו ? האומנם הוסברו מלוא הזכויות לנאשם ? האם הוא פעל באמצעות אחרים ?

    שאלות אילו ואחרות הן שאלות רבות חשיבות והתשובה עליהן יכולה להשפיע רבות על סיום ההליך הפלילי והענישה באם תהה - לכן חשוב ביותר להיעזר ב - עורך דין פליליצבאי לטיפול – גם בתיק פלילי מסוג זה.

    תיקון 63:  תיקון זה עבירה בעת רישום מופחת. מה שמעלה את הצורך בניהול משא ומתן ושינוי סעיף הרישום באם הדבר אפשרי לסעיף ללא רישום כלל.

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
    הסתבכת בפלילים? זומנת לחקירה במשטרה? קיבלת כתב אישום? מחפש עורך דין פלילי? הפנייה הינה ללא כל התחייבות, מלא פרטים ונחזור  אליך בהקדם!
     
    השדות המסומנים ב- * הם שדות חובה
     
     
    * שם:
     
     
     
    * טלפון:
     
     
     
      אימייל:
     
     
     
    * קוד:
    Capcha
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
    חירום - פלילי:
     
    052-23-32-651
    (במקרים דחופים 24 שעות ביממה)
     
     
     
    סניף בירושלים
     
    רחוב בית הדפוס 12 - גבעת שאול - ירושלים.
    טל': 6525-045 - 02 נייד: 052-23-32-651
    ‪Google+‬‏
     
     
     
    סניף בתל אביב
     
    רח' מנחם בגין 65, תל אביב
    טל': 508-95-77 - 03
     
     
     
     
     
     
     
     
     
    ZAP Group בניית אתרים