עבירות מין קטינים

מוטי אדטו עו"ד פלילי מומחה
עבריינות נוער - עו"ד פלילי אדטו מוטי
עבריינות נוער – עו"ד פלילי אדטו מוטי

משרד עורך דין פלילי מוטי אדטו הנו משרד בוטיק לטיפול באירועים פליליים הדורשים אדם להבנה, הפנמה, וסיוע לאורך הדרך.

עבירות מין קטינים, לא אחת כנפגעים, לא אחת כעבריינים – אלה וגם אלה דורשים טיפול מיוחד ופרטני.

למשרדי ניסיון של מעל ל 24 שנים מעל הכל באנושיות וטיפול אישיים.

כל אלה נדרשים שעה שיש לנו קטין שבמרבית המקרים אינו מגובש ומצד שני התמודדות מול אירוע מסוג זה, למשפחה שלא תמיד יודעת את דרכה.

תמיד, אירועים מסוג זה, מגיעים באופן מפתיע ולא מובן.

אנו נדרשים לטיפול מערכתי כולל. לבטח שמדובר בטיפול בבעיות של עבירות מין של קטינים.


קטינים? קורבנות או עברייני מין?

חשוב לזכור, קטינים יכולים להיות בשני הצדדים של עבירות המין  – הפוגעים והנפגעים. במקרים מסוג זה, חובה לבחון את הנושא השיקומי – גם ביחס לעבריינים!

שני המקרים קשים להתמודדות – לבטח ההלם הוא גדול שקטין שהוא תלמיד טוב, ילד למופת מבצע עבירות שאין דרך להסביר!

אולם גם שכל אלא לא בנמצא – קשה להכיל מצב מסוג זה למשפחה.

חלק מהותי מעבודת עורך הדין הפלילי היא להוביל את המצב לכך שלא יחזור על עצמו.


קטינים בעבירות מין? אירוע משולב עם בעיות במשפחה

לא אחת ההתמודדות מורכבת עוד יותר שמדובר באירוע בתוך משפחה אחת, כך שיש גם עבריין (לכאורה) וגם קורבן, כולם קטינים והשאלה היא כיצד ממשיכים מכאן.

בתור עורך דין פלילי הייתי לא אחת במצבים מסוג זה – הייעוץ במשרדי יכול ויינתן ללא חשיפה שמית של מקבלי הייעוץ במקרים מסוג זה.

מדובר באירוע כולל – לא אחת עם חובת דיווח, ולא פחות חשוב עם פתיחה של אפיק טיפולי – ועם סכנה עתידית שלא תמיד ברור מתי הרגע להתייצב מולה.


קטינים בעבירות מין – טיפול נידרש

חובה להבין, בשני המקרים (הן פוגעים והן קורבנות) יש צורך בגורמים מסייעים, החל מעורך הדין הפלילי דרך טיפול נפשי, טיפול מיני ולא פעם גם טיפול התנהגותי.

בתור עורך דין פלילי המייצג עבירות מין של קטינים חובה להבין את נפש הקטין, לראות את עולמו – ולתת לו תקווה מעצמו!

היינו שמדובר באירוע שאחריו הוא יחזור להיות ככול הקטינים האחרים!

שידע שחייו יוחזרו לראשותו!

אני ממליץ ליצור קשר בהקדם האפשרי – עורך דין פלילי אדטו מוטי 052-23-32-651


עבירות מין של קטינים – עבירות מתוך מצוקה?

גם כאשר הקטין הוא "העבריין" לא מדובר בעבריינות נוער "רגילה" אלא, פעמים רבות, במצוקה קשה וחוסר יכולת לתעל דחפים (בד"כ). אבל יש מקרים שסקרנות גם היא מובילה את האירועים!

עורך דין פלילי אדטו מוטי
עבירות מין קטינים – עו"ד פלילי אדטו

המטרה היא שמדובר יהיה באירוע יחידי ! שלא תהה חזרה על האירועים! השינוי/טיפול נדרש לא רק מצד הקטין, שלא פעם יתנגד לכול שינוי בשלל מניפולציות, אלא, גם מצד המשפחה שמתקשה להכיל.


לא אחת לאור הקושי, מתלווה גם ההכחשה. הכחשה אשר מלווה את הטיפול באירועים מצד המערכת הקרובה וחוסר היכולת של הקטין לפעול ללא סיוע והכוונה של מבוגר אחראי.


אדם המבין את גודל האירוע ואת חשיבות הטיפול (בין כקורבן ובין כעבריין). רק כך אפשרי להתחיל הליך של שינוי בחיים – קודם שהדבר יהפוך לדפוס התנהלות קבוע.


 עבירות מין קטינים – העדר טיפול מוביל לתוצאות קשות

אחרי מעל ל 24 שנות עבודה במשפט פלילי קל לומר. העדר טיפול הוא בעייתי! בנסיבות אלו לא פעם אנו נתקל שוב בקטין הפעם שנים אחרי שיהיה בגיר – שוב לעתים כקורבן סידרתי, אבל לא פעם כעבריין חסר גבולות שאז הבעיה היא שורשיות.

היינו ההתבגרות והעדר טיפול מובילים להתקבעות של ההתנהלות הבעתית – כאן כבר הרבה יותר קשה להשתנות!

ראוי לדעת – אצל קטינים ההתנהלות אינה מושרשת עדיין – כך שטיפול מיני מצליח באחוזים גבוהים הרבה יותר!

לעורך דין פלילי מוטי אדטו מומחיות בשיחה עם קטינים מסוג זה – על מנת להמחיש את הצורך להשיב את השליטה לחיים!

חשוב לזכור – גורמי טיפול מגדירים את גיל 25 כגיל בו מתקבעת ההתנהלות המינית! שעד לגיל זה קל הרבה יותר להוביל לשינוי!


האם בפנינו באמת עבירת מין קטינים?

בתור עורך דין פלילי שעמד לא פעם מול המציאות – תמיד השאלה היא מה עומק השבר?

מה ניתן לתקן ומה לא. פעמים רבות מדובר אירוע של משובת נעורים. שאין היבט מיני – אלא היבט אחר לחלוטין. תלונה מוגזמת, לא אחת בשילוב משטרה חסרת גבולות הופכים אירוע של "צחוקים" לחשדות חמורים!

כאן חייבים להקשיב לקטין – מה הולך את האירועים ובמקרה ולא מדובר באירועים שבסיסם עבירת מין. אסור להסכים לסיווג הנ"ל. זה נושא הראוי למלחמה קשה כנגד הסיווג הנ"ל.


לדוגמה ידועה בה הפכו קטין לעבריין מין בלי סיבה

מנהלת מחלקת החנינות בבית הנשיא לשעבר הגב' אמי פלאנט נוהגת לספר את הסיפור הבא. בעבר פנה אליהם קטין מצטיין (בלימודיו וכאדם) על סף גיוס שלא יגויס בשל אירוע מין מגיל 12.

אז הילד משך בשרוך החזייה מאחור של ילדה בת הכיתה – הוגשה תלונה והיה משפט. הוא לא ראה עצמו כעבריין מין – והשופטת החליטה על הרשעה פלילית!

היינו סוג של מעשה קונדס ילדותי בסיוע העדר טיפול משפטי/פלילי יאות – יצרו מציאות. מציאות שלא קיימת.

לא תמיד יש בעיה מינית! אולם יש לבדוק את המציאות על ידי מומחים לטיפול מיני. אצל קטינים יש הצלחה מהותית בטיפול בטיפול בעבריינות מין קטינים!

רצ"ב סרט על עברייני מין קטינים: 


האם יש אשמה פלילית?

לעתים מרוב פתיחות ומרוב רצון ל"טפל" בקטין – אפשר לשכוח שהתיאור של ה"קורבן" מוטה ביותר ולא מייצג את המציאות בעיני "העבריין" הקטין.

בתיקים רבים של קטינים לאור העובדה שהעד הוא גם קטין יש לא רק הגזמה  – אלא סיפורי בדים בלי קשר למציאות! כך אנו יכולים לזלוג לכיוון של טיפול – גם במקום שאותו הטיפול מוביל לנזק גדול בשל העדר נחיצות בו!

אז לפני כל טיפול ב"עבריין" חייבים לדעת האם יש מה שדורש טיפול ! האם העוצמה של הטיפול לא תוביל לנזק?

עבירות מין קטינים - עו"ד פלילי אדטו
עבירות מין קטינים – עו"ד פלילי אדטו

חובה שעורך הדין הפלילי יבחן בחון היטב את הראיות, כמו גם את החקירה הפלילית  כולה שהתנהלה במשטרה, יחד עם הקטין.

– רק אז תתגלה המציאות האמתית!

אסור להניח מציאות! אם יש נקודות לא ברורות ואפשרי לברר זאת בשיחה עם העדים או בהשלמת חקירה  – ראוי לטפל ביד מקצועית ובזמן!

רק אחרי שברור שיש כשל התנהלותי (לא תמיד פלילי) יש לתת את האור הירוק לבחינה של המציאות בצד הטיפולי!


 כאן חייבים לטפל באירועים/התנהלות – לפני שתהה סכנה של השרשת התפקיד

ההשרשה יכולה להיות לתפקידי קורבן, וכמובן גם לתפקידי עבריין מין קלסי! מיותר לציין מטפלים מיניים מטפלים בסכנה ומגיעים להישגים ניכרים – במיוחד לפני שמדובר בהתנהלות מושרשת!


הבעיה במעגלי – עבירות מין קטינים

אחת הבעיות הקשות ביותר בעבירות מין קטינים היא מעגל הנפגעים. כאן יש מקרים רבים שהמעגל הוא המעגל המשפחתי הקרוב – לא פעם קטינים אחרים.

קטינים הם פשוט קרובים יותר אל הנפגע – לא אחת קטנים יותר ופגיעים יותר. כך יכול ויש מציאות של המשך מפגשים בשל המציאות המשפחתית הכוללת. טיפול על ידי עורך דין פלילי, בצירוף מטפל מיני במקומות הנכונים, יכול פעמים רבות לעקר חלק מהסיכונים שניבנים.

הבסיס להוכל הוא תחושת אמון בין הפוגע לעורך הדין הפלילי. התחושה של הפוגע שעורך הדין הפלילי מבין את נפשו, רואה את האירוע, ויוצר לו המשך חיים שלא כוללים עבריינות מינית – על ההשלכות שבכך.

במרב הצניעות אני יכול לספר שלא אחת הייתי במקום הזה. הצלחתי להוביל מי שפגע להפנמה, להבנה ולטיפול מיני משמעותי, גם במקומות שאין הליך פלילי ולבטח במקומות שיש בהם הליך פלילי.


סיפור לדוגמה עבירות מין קטינים

 לפני מספר שנים הגיע למשרד גב' שלפני כ 15 שנים נאנסה על ידי עובד של אביה שהיה מנהל מוסד חינוכי. האב החליט שלא "לפתוח" את האירוע.

שנים אחרי הנערה נושאת עליה את צלקות האירוע – עם אביה אין לה כל קשר, הרבה בשל אותו תפקוד או חוסר תפקוד באירוע שעברה. המטרה בסיפור היא אחת – דברים לא נעלמים שכן אנו עוצמים עיניים. קורבנות דורשים צדק – הצדק הוא הדרך לטיפול!


נפגעי עבירות מין קטינים 

עברייני מין קטינים
עברייני מין קטינים

 במהלך ניהול תיקים פליליים משוחחים על דברים אישיים – על הסיבות לאירועים, על גבולות ועוד. יושבים ומשוחחים שעות ומדברים. דנים בתיק הפלילי ובחיים בכלל – הכול כמובן בשל השאלה על דרכי טיפול – מדהים לדעת כמה אנשים שבנינו נפגעו מינית בילדותם על ידי הקרובים להם ביותר.

יודגש, לא מדובר רק על בנות שנפגעו על ידי גברים!

מדובר בכל קשת האפשרויות  הפלילית של פגיעות. בין היתר. לא פעם מדובר בקטינים שנפגעו על ידי נשים (אחיות גדולות, ועוד נשים שלא רואות במעשים פגיעה להמשך).

לא אחת גם מסבים ודודים התקשורת מלאה – אבל הפגיעות הן לא פעם מקטינים אחרים.

הפגיעה מבני משפחה חמורה במיוחד, לאור זאת כללי ההתיישנות שם שונו. הם הרבה יותר נרחבים מהמקובל בכול אירוע פלילי אחר.


חשוב לדעת – אסור להזניח את הטיפול – הנט מלא במקורות ומחקרים. שנים אחרי אנו ממשיכים לדון בהשלכות – חובה לטפל. חובה לגשת לעורך דין פלילי ויחד להתוות את דרך הטיפול והשיקום והקניית הערכים לעתיד לבוא.


 דוגמה  – הסירוב לטיפול עבירות מין קטינים – כמלמד על בעיה

לפני מספר שנים הגיע למשרדי אדם שביצע עבירת מין חמורה בילד.

ה"אדם" היה גם הוא צעיר כבן 16 לערך. אופי האירוע היה קשה ביותר והוצע לצעיר ללכת לטיפול מיני  – כל עוד הוא צעיר ויצליח לשנות קווי התנהלות בעייתיים. אחרי הסרת החשד הפלילי הסביר הצעיר שמדובר היה באירוע חד פעמי – ואין סיכוי שזה יחזור על עצמו.

הוא הסביר כי אותו ילד "גירה אותו" – והוא לא יעשה זאת שוב.

היינו בלי טיפול, בלי יד מכוונת לחזור לקהילה מתוך ציפייה שבפעם הבאה יקרה משהו שונה. זה המקום לציין – המשרד טיפל בקטינים רבים שנחשדו באירועים מיניים. לא חזרו על המעשה, כאן חייבים להגיש, טיפול והכוונה כמו גם הבנת הכשל – מבטלים את הבעיה.


תיפלול רגשי – עבירות מין קטינים

עברייני מין קטינים מומחים בתיפלול המציאות לטובתם.  בכול מקרה בו תוצג הבעיה הם יכולים ליצור מציאות שבמהלכה הם יסחטו" רגשית את כל הנוגע בהם באיומים מאיומים שונים! יתנו טיפול ועוד. כאן חייבים להבין – או שאתה המבוגר חלק ממערך הטיפול והשיקום או שאתה חלק מהבעיה.


 הבעייתיות אצל עברייני מין בגירים היא השתרשות ההתנהלות

עורך דין פלילי אדטו מוטי
עורך דין פלילי אדטו מוטי 052.23.32.651 חירום 24/7

ללא טיפול הבעיה לא נעלמת – היא משתרשת! כאן המקום לציין – כמעט בכול תיק של בגיר כעבריין מין סידרתי אנו מוצאים אירועים מזמן עבר –  שלא טופלו!

בעבר טיפלתי באדם שביצע מעשים מיניים בילדים.שיחה איתו ועם משפחתו לימדה שבעבר עשה מעשים דומים בבן של אחיו.

אז הוריו החליטו שלא תוגש תלונה והנושא ייגנז.

האח שנפגע ניתק קשרים ועזב את הארץ עם משפחתו! הבעיה לא נעלמה! היא רק החריפה! טיפול נכון יכול למנוע בעיה חמורה!


 דוגמה נוספת להשתרשות – עבירות מין קטינים

במסגרת חוקי הפיקוח עברייני מין נאלצים לעבור ביקורת גם אחרי שחרורם ממאסר.

לא פעם הם מתקשרים עם סיפורים על כך שקצין הפיקוח "רודף" אותם. משיחה עולה (פעמים רבות) שהם עסוקים בהפרות התנאים ולמעשה הם לא מסוגלים לחיות בחברה מתוקנת!


בשנת 2016 – התקשר אדם שברגע שהבחין בקצין פיקוח של שב"ס, אז הוא זרק וריסק את המכשיר הנייד שהיה ברשותו. לדבריו על מנת למנוע גילוי של העובדה שהוא עסוק כל היום בחיפוש קטינים שהוא מתחזה לקטין!

עבירות מין קטינים
עבירות מין קטינים – מסדרי זיהוי

הצעתי לו טיפול – הסביר שאין לו בעיה – הוא רק אוהב לדבר עם קטינים שיחות מין!

מדובר באדם מעל לגיל 30 שהוא אסיר משוחרר כעבריין מין בעבירות כלפי קטינים! במעשיו החוזרים ונשנים וסירובו לטיפול, הוא דן עצמו למאסרים חוזרים ונשנים. כל עוד הוא לא מטפל בבעיה מערכת החוק תכלא אותו שוב ושוב!


בגילאי קטינות הטיפול המיני פשוט הרבה יותר!

משרדי עובד עם מטפלים מנוסים ומוסדות טיפול שמצליחים להוביל לשינוי התנהלות כולל והורדת סף הסיכון באופן ניכר!


דוגמה לבעיה שלא נעלמה

לפני מספר שנים בעת ביקור בבית סוהר פנה אלי אסיר והזכיר לי ששרת עמו בשרו הצבאי (עד שהודח בשל אלימות). הוא המשיך והסביר שלאור העובדה שהיה קורבן לאירועי מין  – הפך לעבריין מין.

לאור העובדה שלא היה טיפול בזמנו העבירות החמירו עד שהוא ביצע עבירות ששלחו אותו לשבע שנות מאסר. שוב – טיפול נכון מבטל בעיות ! אסור להזניח!


 נפגעי עבירות מין קטינים 

 לפי סטטיסטיקה של השב"ס כ 50 % מכלל עברייני המין בבתי הכלא פגעו בקטינים. חלק מהם יפגעו בעתיד. ההקניה המינית שלהם לקויה לאור האירועים שעברו. חייבים לעצור את המעגל ולהקנות לנפגעים ולפוגעים את היכולת לשקם את הבנתם המינית – הדרך – טיפול!


שת"פ של הקטין בטיפול

חשוב לדעת – לעתים קטין שנפגע מסרב לשתף פעולה באופן מלא עם החקירה הפלילית. כאן אין מדובר בסוף פסוק, אלא בהתחלה של טיפול שראוי להקנות. במידה ויש בסיס כלשהו כמו אמירה זאת או אחרת. ראוי לפעול על מנת ליצור ראיות – הפעולה היא בסיוע קצין החקירות של תחנת המשטרה – אולי תרגיל חקירה ?

יש דרך נוספת בסיועו של עורך דין פלילי. כאן יוצרים את הראיות בסיוע חוקר מוסמך.

לאחר הבניית תרגיל חקירה – וביחד עם הראיות ניגשים לתחנת המשטרה. השת"פ של הקטין יכול להיות אירוע שייקח זמן להגיע אליו – אל הראיות לעתים צריך להגיע בזמן מסוים!


כללים מיוחדים בנוגע טיפול בקטינים הנוגעים לתחום עבירות מין

  • כידוע, גיל האחריות הפלילית הוא 12 שנים לכן לא יוגש כתב אישום נגד קטין מתחת זה (אסור גם לחקור בהזהרה) – למעשה לאור העובדה שזהו גיל האחריות הפלילית – אין עבירה פלילית מתחת לגיל זה.
  • קטינים שהם זה יופנו לאבחון וטיפול של פקידי סעד.
  • חקירת ילדים מעל לגיל 12 ומתחת לגיל 13 מתבצעת ע"י חוקרי ילדים.
  • שעה שיש חקירת ילדים עד גיל 14 המעורבים בעבירות מין מתבצעת על-ידי חוקרי ילדים מטעם משרד הרווחה. 
  • חקירת ילדים מעל גיל 14 המעורבים בעבירות מין  נעשית על ידי חקרי נוער במשטרה.
  • שרות מבחן לנוער עובד בצמוד למשטרה באבחון וראיה של האירועים.

המטרה היא – כמו בכול תיקי הנוער – שיקומית  -כמובן במגבלות האירוע!זכויות של נפגעי עבירה קטינים: https://www.kolzchut.org.il/he/%D7%A7%D7%98%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%9D_%D7%A0%D7%A4%D7%92%D7%A2%D7%99_%D7%A2%D7%91%D7%99%D7%A8%D7%94


תחום עבירות מין קטינים – ראוי לציין

עבירות מין קטינים
עבירות מין קטינים

בגירים, עברייני מין, לא תמיד ניתן לשקם בקלות ולאפשר להם חיים "נורמליים" בקהילה לעתיד לבוא.

לבטח שלא ללא ההלם של ענישה – המצב בייחס לקטינים שונה ! כאן ניתן להגיע להישגים – בטיפול נכון!

בעבר היו בגירים רבים שבעברם היו מאסרים רבים מאוד! היינו לא הייתה ענישה שתפסיק את מחול העבירות הפליליות!היום הענישה מחמירה הרבה יותר – לבטח בייחס לעבריינים חוזרים!


ההתנהגות כבר מושרשת, עצוב לעתים לשבת עם אדם בן 40 , רווק בד"כ, שמסביר שהוא לא עבריין מי שכן אין הוא עובר עבירות מין. אולם הוא מתאר מציאות של חיים שכל הווייתם היא עבריינות מין – הדוגמאות לא חסרות.


הטיפול בשינוי ההתנהגות הוא קשה, אותו אדם מגיע לעורך דין פלילי, בד"כ, אחרי שכלו כל הקיצים – בד"כ נלכדו בכף.


לדוגמה עבירות מין קטינים:

המשרד טיפל במספר פדופילים לדוגמה שם שהם העידו הם הסבירו איך הם חיו חיים שלמים סביב תאוותם. עבדו אל מול ילדים, חשקו בהם, לא תמיד מימשו אבל היצר הוביל אותם למקום שכל פעולה שהם ביצעו היא סביב ילדים.


עבירות מין קטינים

אצל קטינים, עברייני מין, יש סיכוי לשינוי – שינוי שיאפשר חיים. ככול שהגיל צעיר יותר הסיכוי טוב יותר. התעלמות היא לא אופציה! בייחס לקטין יש סיכוי שכן אפשר ללמוד שינוי התנהלות.

לא חייבים להמשיך הלאה במסכת המינית הבעייתית. ככול שהגיל של הטיפול צעיר יותר הסיכוי למיניות טובה טוב הרבה יותר.


עבירתו מין קטינים
עבירות מין קטינים

הבעיה היא לא פעם – כמו שנרשם לא פעם באתר – ההורים – הקטין מכחיש ממש חי לפי הצפייה של הוריו – ואלו "מאמינים" לו להכחשה.

– כך נוצר מעגל של אמירות ואמונות – ובכך נמנע הטיפול שיכול למנוע את העתיד שהוא כמעט בלתי נמנע ללא טיפול.

לכן חשוב לדעת – בעברייני מין קטינים – יש צורך בעורך דין פלילי שילוו את הקטין בדרכו בסבך. יחד עם זאת יבחן וידאג לטיפול (כמובן אחרי הכרה בבעיה במקרים שהיא באמת קיימת) – טיפול מציל חיים לעתיד.


דוגמאות – עבירות מין קטינים

הדוגמאות רבות – רובן לא מלמדות על עבריינות מינית שחורגת מסקרנות לא תחומה. המקרים: קטין בן 13 שביקש מקטינה בת כ 6 להתפשט על מנת שיביט באיבר מינה. עוד קטין אשר קטין בן 13 שביקש מאחר שימצוץ את איבר מינו בשירותים בעת הפסקה (האחר היה אוטיסט וצעיר בגיל). קטין בן 17 שדאג שקטין אחר בן כ 4 ימצוץ את איבר מינו.

חלק מהמקרים מדובר בעבריינות מינית שללא טיפול נפגוש באדם בעתיד לבוא. ראוי לדעת טיפול משמעו שינוי  -שינוי הוא דבר מפחיד!

עבירות מין קטינים, מה ההבדל בין עבירות של בגירים לקטינים?

בהתעלם לרגע מההבדל של עבריין מול קורבן, הגיבוש של קטינים, ואף בוגרים צעירים מבחינה מינית לא הושלם.

בנסיבות אלה למוסדות הטיפול והשיקום יש יכולת נדירה לשנות את התמונה כולה בייחס לאדם.

יש לנו היכולת לשקם ולשנות את הגישה כולה, בכך להקנות לעבריין/נפגע אפשרות לחיים ללא העול, או לפחות עם הפחתתו.

למשרדי ניסיון ניכר בטיפול ושיקום פוגעים בתחום המיני שהיו קטינים בעת ביצוע האירועים.

לא אחת האישומים מגיעים שנים רובת אחרי.

למה נידרש טיפול פרטני?

לאדם שמבצע עבירת מין, לבטח קטין, שם לא פעם העבירה היא כלפי אדם במעגל הקרוב מאוד – יש צורך בהליך שיקום משמעותי.

יש את הצורך בטיפול אישי.

משרד עורך דין פלילי מוטי אדטו מתמחה בטיפול, שיקום, והתמודדות מול אירועים פליליים של קטינים.

זמין 24/7 דילוג לתוכן