סיום חקירה במשטרה

סיום החקירה במשטרה "משאיר חלל" בנפש הנחקר – השאלה המטרידה היא מה יהיה עכשיו?

החקירה אספה ראיות ועדויות בהם יש מטרה להשתמש במשפט הפלילי.

לא אחת אתה משתחרר ממעצר, או יוצא מתחנת המשטרה בסיום החקירה, אז מתחיל לא להבין האם התיק הסתיים? האם מאמינים לך? או אולי יהיה המשך חקירתי או אחר? הרצון הטבעי, החלום, הוא שהכול יעלם, לא אחת אנו מתמכרים למחשבה שהכל נעלם לו.לא אחת נתקלתי באנשים לא התכוננו למשפט/שימוע – בשל אותה המחשבה.

בתור עורך דין פלילי אתה חייב להחזיר את האנשים למציאות. השחרור אינו מלמד דבר! עברנו שלב אחד, אבל הדבר לא אומר אפילו שהחקירה תמה. חובה להתכונן לבאות.


מה נידרש הנחקר אחרי סיום החקירה הגלויה בתחנה?

אנו לא באמת יודעים מה ילד יום. חובה לראות את התמונה כולה לפני החלטה על צעדים. אולם יש דבר אחד שחובה לבצע – לתעד את מה שהתקיים. מיותר לציין, חקירה פלילית דורשת עורך דין פלילי עם ניסיון – ניסיון בניהול אירועי משבר של מעצר, יחד עם טיפול בהליכי החקירה הנלווים.

עורך דין פלילי אדטו מוטי
עורך דין פלילי אדטו מוטי 052.23.32.651 חירום 24/7

בחלק עצום מהמקרים, סיום חקירה במשטרה אינה סוף ההליכים!  החקירה עדיין "חייה" במרבית המקרים!

במקרים אחרים יחידת התביעות יכולה לעורר את החקירה שוב ושוב!


השאלה שניצב בפניה הנחקר בין באם היה מעצר – ובין – לא היה עצור היא פשוטה – החקירה הגלויה הסתיימה ומה עכשיו?

האם זה טוב שהגענו לסיום חקירה במשטרה? או אולי היינו מעוניינים בהמשכה? לייעוץ פרטני – עורך דין פלילי מוטי אדטו – 052-23-32-651.


האם החקירה הפלילית הסתיימה?

רבים רואים בשחרור שלהם מהמעצר או אפילו העיכוב כסיום החקירה – מדובר בטעות חמורה ביותר.

החקירה יכול ותימשך במקומות אחרים – ובמציאות זאת – שיגיע כתב האישום, או חקירת המשך תעמוד השאלה – כיצד שופר המצב עד לאותו הרגע.


דוגמה אירוע גנבה (בניהול המשרד).

הגברת נורמטיבית נתפסה לוקחת עגלת קניות מהסופר (ללא תשלום). היא הודתה באין סוף אירועים של לקיחת עגלה דומה – ללא תשלום.

ניצול יחסי מרות

בסיום החקירה היא הייתה במצב נפשי קשה ביותר. ההודיה המלאה והקשה הייתה הרבה בשל העובדה שהיא נקלעה למצב נפשי קשה של העדר יכולת התמודדות.

ברגע זה היה בפנינו אירוע של גנבות רבות!


חומרים אישיים בתיק החקירה

מתוך הבנה, כעורך דין פלילי, שחייב להיות המשך לחקירה בוצעה הכנה ניכרת – שכלל תיעוד אישי מלא.

בהעדר חקירה – הוגש מכתב שפרס את התמונה. האישית, החקירתית, הרפואית ועוד ועוד. המכתב הוביל לחקירה נוספת – הפעם הגברת הגיע מוכנה, הציגה מסמכים, הציגה ראיות ועוד.

בעקבות זאת לא הוגש כתב אישום – והאירוע צומצם לאירוע בודד (הסדר מותנה).


האם סיום חקירה במשטרה הוא טוב לך כנחקר? 

מדובר בשאלה שאין עבורה תשובה מוכנה – פעם כך ופעם אחרת. אולם הנושא מחייב מחשבה רבה.

המסקנה היא על בסיס התשובה לשאלה מה אנו צופים שיהיה המשך התיק הפלילי? הכול במצב הראיתי הנתון.


מדובר, למעשה, באחת השאלות המורכבות ביותר ב"ניהול" חקירה פלילית על ידי עורך הדין הפלילי והנחקר. (החשוד).


בגדול בחלק עצום מהמקרים התשובה היא לא!

חקירה מתנהלת אינה נקודת חיסרון פעמים רבות! (יחסית לחקירה שכבר הסתיימה בהמלצה שלילית). אם היא לא חיסרון היא יתרון! השאלה היא כיצד לנצל את אותו היתרון?

מה לעשות על מנת שבזכות המשך החקירה – נשפר את המצב?


סיום החקירה הפלילית,  הסבר בדוגמה

למשטרה יש "קו חשיבה" זה מגובה בראיות שיכולות להוביל לאישום פלילי ! היינו עוד רגע יתקיים שימוע במקרים בהם יש שימוע או יוגש אישום פלילי. זאת מציאות שקשה ביותר לשנות.


אבל … זהו קו ראיות שמוביל למסקנות – שניתן היה לשנות בפעולות אלו או אחרות.


השאלה בפניה אנו עומדים היא האם להאיר ראיה זאת או אחרת – על מנת לחבל בקו ? או אולי להמתין עם הפעולה כאמור ? חשוב לדעת יש גם מקרים בהם המצב הראיתי הנ"ל טוב עבורנו  – ורגע חשיפת הראיות הוא בזמן המשפט עצמו – אולם בחלק מהמקרים הנ"ל אנו צריכים להציג מציאות במסגרתה ניסינו להביא ראיות – ולא הצלחנו!

השאלה מה עדיף היא שאלה מעט מתעתעת.


דוגמה מתיק עבירות מין בניהול המשרד.משרד עורך דין פלילי בירושלים

החשוד נחשד בעבירות של מעשה מגונה בקטינה וניסיון למעשה מגונה. למרות מאמץ עז להוביל לחקירה – בדיון המעצר היחידי שם הוא שוחרר לאור העדר פעולות – ההגנה כשלה. המשטרה סרבה לפעול. תחת הפעולות היו למשטרה מסקנות שהתיק הוא "סגור". בנסיבות אלא שיש רק הרחקה מהמתלוננת (במטרים) התקשר הפרקליט על מנת לקבוע שימוע. בנסיבות אלא פרסתי בפני הפרקליט את הבעיות שיש לו בחומר הראיות – הכול בלי לצלם עדיין את החומרים. החקירה חודשה. כולל חקירת ילדים כולל חקירת האדם שוב. לשימוע כבר לא הגענו – והוגש כתב אישום.

ימים לפני המועדים להוכחות הוצגה בפני המדינה בעיות נוספות בריאות – בעיות שהן חד שמעית! (תאריכי אירוע שונים בתכלית). בנסיבות אלא  – ביחד עם כל שאר התמונה התיק הסתיים במע"ת בלבד (נדיר מאוד בתיקים מסוג זה).(סיום 2019).


מה מתקיים אחרי סיום החקירה במשטרה?

פרק זה בא לנסות ולסייע בהבנת התמונה הכוללת גם לאחר סיום החקירה הפלילית – סיום שלא לבטח יוביל לסגירת התיק.

– אלא – אותו סיום של החקירה יכול להימשך להיות הנחקר בסטטוס של "נאשם"!


הנחיות פרקליטת המדינה – למשך הזמנים שם התיק יכול להשאר פתוח.

סקירה של הכנסת בנושא .http://fs.knesset.gov.il/20/Committees/20_cs_bg_487159.pdf

הנחיות פרקליטות המדינה: file:///C:/Users/%D7%9E%D7%95%D7%98%D7%99/Downloads/41202%20(4).pdf


נכון, יש מקרים שעדיף להיות נאשם מנחקר – אולם זהו לא המצב בכול המקרים!

יש מקרים שעדיף שהחקירה תגלה פרטים אלו ואחרים – ובכך ימנע האישום הפלילי !


הייצוג פרטני – גם בשלבי סיום חקירה במשטרה

סיום החקירה במשטרה

אתר זה אינו בא במקום ייצוג וטיפול פרטני מעורך דין פלילי – שזה מה שנדרש!

רק הבנה והפנמה של כל המציאות שיש יכולה לתת תשובה לנחקר בשאלה – מה יתרחש בהמשך ?

כל נחקר נדרש לעורך דין פלילי עם יכולת ראיה של האירועים שמתקיימים בעת החקירה הפלילית – הבנת ההליך – ראיית והבנת ההסתברויות השונות להמשך !

נדרש, עורך דין פלילי עם ראיה לזמן עתיד – למשפט הפלילי עצמו ! או הבנה של ההליכים שעוד אפשרי לבצע על מנת למנוע את המשפט הצפוי ! כך שהתגובות היום הן התגובות שרואות את זמן העתיד ! עורך דין פלילי מוטי אדטו – עם ניסיון של מעל ל 20 שנה בדין הפלילי –   ייצוג במאות הליכים פליליים. יצירת שינוי בהליכי חקירה רבים מספור – הכול בזכות ידע ומקצועיות.

מוטי אדטו: חירום: 052-2332651.


חקירה במשטרה – חלוקה לפרקים

עורך דין פלילי אדטו מוטי
עורך דין פלילי אדטו מוטי 052.23.32.651 חירום 24/7

בפרקים השונים באתר זה – נמצאים חלק מהכלים להתמודדות עם מציאות של תיק פלילי לאחר סיום שלב החקירה הגלויה ! בהצלחה. תרגילי חקירה

חקירת בעלי מוגבלויות

עצות לחקירה פלילית

עדים מיוחדים

הכנה לחקירה פלילית

פוליגרף

זכות שתיקה

מסדר זיהוי

עד מדינה

עימות

זכות היוועצות בעורך דין


סיום חקירה במשטרה – הפלילית

סיום החקירה הפלילית הפרונטאלית אינה סיום החקירה הפלילית בפועל!

המשטרה עוד עשויה לבצע פעולות רבו נוספות פעם, לגבות אמרות מעדים אחרים, פעם לחפש ממצאים אלו ואחרים, או לקבל תוצאות של בדיקות וליזום שורה ארוכה של פעולות לצורכי קידום החקירה הפלילית של האירוע ! ועוד ועוד פעולות וממצאים.


סיום חקירה פלילית
סיום חקירה פלילית

תחושת "הניצחון" של הנחקר – מעצם סיום החקירה הפלילית : לא פעם בצד השני יש נחקר שממש חש תחושת "ניצחון" לאור העובדה שהוא כבר לא נחקר במשטרה בחקירה לוחצת.

אנחת הרווחה שלו היא לאור העובדה שהוא אולי שוחרר ממעצרו שתנאי השחרור פגו.

כך ש"הקל ביותר" הוא לשכוח את האירוע המצער ולהמשיך!

מדובר ללא ספק במצב שחייבים לו עורך דין פלילי לצורך ביצוע הפעולה החשובה מכולם  – ראיית התמונה הפלילית הכוללת והבנת מה שעוד יגיע.


סיום חקירה במשטרה – האם סיום ? מתי יכול להגיע "כתב האישום"

היום בשלהי 2014 מטפל משרדי באירוע שהחקירה הסמויה בו התקיימה בשנת 2007-8, החקירה הגלויה בו משנת 2008. חלק מהעברות הפליליות בכתב האישום הן משנת 2006.


כתב האישום הוגש בשנת 2012. (בייחס ללקוח של המשרד 15 אישומים). במשך זמן רב לא הייתה מסירה של אותו כתב אישום – ולכן גם לא היה בפועל שימוע.

ישיבת ההקראה נקבעה לשנת 2014

מיותר לציין – הענישה כיום – באם יורשע  – שונה לחלוטין מזאת שיכול והייתה מתקיימת בשנת 2008 באם התיק היה מוגש אז.

אבל מה הסיכוי של אדם שלא התכונן כראוי למשפטו להסביר את עמדתו  -שמשנת 2008 עד לשנת 2014 עת חלפו כבר 6 שנים  -לא התכונן לתיק ?האם יש ציפייה לשמירה של הראיות ? מי שומר מסמכים כל כך הרבה זמן?

בתיק כאן – עבודה נכונה שינתה את כתב האישום ל 3 אישומים – חלקיים ביותר! העונש הפך לצנוע מאוד לתיק צנוע מאוד.


סיום חקירה ( פלילית ) במשטרה 

בסיום כל שלב של החקירה במשטרה מבוצע סוג של ברור והערכה ביחידה החוקרת, לא פעם בסיוע פרקליט, לצורך ראיית התמונה המלאה: מיהם החשודים ? מה המעשה המדויק ? מהם סעיפי האישום ? האם החקירה הוכיחה את כל סעיפי האישום?


תיקים הפליליים יכול ויועברו להשלמות חקירה ביחידה החוקרת – בין שהתיק כבר עבר לפרקליטות הרלוונטית, ובין והתיק עדיין לא עבר!


המלצת ראש הצוות החוקר

בסיום החקירה של התיק הפלילי יועבר התיק הפלילי (פיזית) בעבירות פשע ליחידת התביעות/פרקליטות עם המלצה של ראש הצוות החוקר. בתיקים "קטנים" יכול והתיק יועבר כמו שהוא בלי המלצה כלל. – לאור העובדה שלא באמת היה ראש צוות החוקר את האירועים – או – במקרים אחרים – יש סמכות לסגור את התיק "הקטן" כבר בידי צוות החקירה במגוון סיבות ונסיבות.


חשיבות המלצת ראש הצוות החוקר

רשמית ההמלצה היא חסרת משמעות ועל הפרקליטות לבצע בחינה של עצמה לתיק. מעשית – הדבר אינו כך. דוגמה: בתיק החקירה כנגד עימנואל רוזן העיתונאי סברה המשטרה שיש להעמידו לדין – הפרקליטות סברה אחרת – לפי החוק הפרקליטות מכריעה ולמשטרה אין כל מקום להמלצות בכלל. נערך סוג של דיון אצל היועמ"ש על מנת להכריע הדעות המנוגדות! עצם קיומו של אותו הדיון למלמד על כך שיש משמעות להמלצות המשטרה!


דוגמה 2:

בשנת 2014 נעצר עו"ד פלילי בכיר ביותר בטענה שביקש שוחד כסף – על מנת לטפל בתיקים – בשלב המשטרה! מה יתקיים, האם אפשרי? האם בלתי אפשרי ? לא ברור! ראוי לציין – בתיקים רבים אנו רואים את ההליכה של הפרקליטות אחרי המשטרה כדבר מובנה!


סיום חקירה פלילית במשטרה

עורך דין פלילי אדטו מוטי
עורך דין פלילי אדטו מוטי 052.23.32.651 חירום 24/7

ראוי לדעת: סיום גביית ההודעות לבטח מהחשוד "שלנו" – אינו תמיד סיום החקירה הפלילית ! מי יודע מי עוד נחקר?מי קבע שיתנו לו זכות תגובה?מי בכלל רוצה להגיב, ומי לא רוצה להגיב?כך שהנחקר עוד יכול לדאוג לראיות מטעמו לתוך תיק החקירה במשטרה! מיותר לציין – שיתכן שלאור ההערות שהוא יעלה – ינקטו פעולות נוספות על ידי המשטרה  – מה שלא תמיד הוא ברצונם שם הנחקרים! שוב: קיימים נחקרים שמעבירים פרט זה או אחר למשטרה, מתוך ציפייה שלא תהה עוד חקירה.

כאשר מגיעה החקירה הנוספות הם נפגעים מכך שלא שמרו על הטיעון להמשך! (לדוגמה הטיעון ניבדק באופן שנפגע).


סוף מעשה בחקירה הפלילית 

כידוע סוף מעשה במחשבה תחילה – ולכן ראוי תמיד שמביטים אל סופה של החקירה הפלילית בתיק.  – להביט אל ההתחלה ולבצע ניתוח של האירועים שהתקיימו בתיק תוך בחינה של מה שהייתה מטרה להוכיח על ידי הנחקר! מכאן נלמד מה עוד ראוי היה להוכיח – וממה להתעלם.

סיום החקירה הפלילית במשטרה

עם סיומה של החקירה בין והיו השלמות חקירה ובין ללא השלמות חקירה התיק מועבר ליחידת התביעות/פרקליטות. (במקרים בהם הוא לא נסגר בתוך תחנת המשטרה). עם המעבר, של התיק הפלילי, ליחידת התביעות/פרקליטות יקבלו מרבית החשודים מכתב שמבקש מהם לפרוס את טענותיהם ואת הנסיבות הכוללות ולהסביר למה להימנע ממשפט בעיניינם. מרבית החשודים יקראו למכתב זה מכתב "שימוע" בפועל מדובר במכתב "יידוע". חלק עצום מהחשודים ירשמו מכתב שיסביר את העובדות – מכתב שיגרום להם נזק עצום ויכחיד כל אפשרות להגנה על ידי עורך דין פלילי בעניינים ! מכתב זה – שנרשם על ידי החשוד – כמוהו כהודעה! בייחס לאירועים משלב זה – וכל נושא היידוע/שימוע בפרק המתאים.

האם השחרור ממעצר מלמד על סיום החקירה?

סיום המעצר אינו מלמד דבר – מלבד סיום המעצר.

תיק פלילי יכול להגיע גם שנים אחרי!

בנסיבות אלא חשוב ביותר לצור יתרון להמשך.

היתרון יכול לכלול יתרון ראייתי ולתעד חומרים לזיכוי, היתרון יכול לכלול גם הליך שיקומי/טיפולי.

ליווי של משרד עורך דין פלילי אדטו מוטי.

משרדי מתמחה ביצירת התנאים להתמודדות  מול הליכי החקירה והמשפט.

מיד אחרי השחרור יש לבצע שיקול דעת והבנה מול מה אנו מתמודדים.

מה הן פעולות החקירה שמתבצעות ברגעים אלא? מה עם השימוע בהמשך? כיצד לשנות את המציאות האישית?

אל תוותר על ייצוג משפטי שיקדים את הבעיות להמשך.

זמין 24/7 דילוג לתוכן