ייעוץ משפטי פלילי

ייעוץ משפטי פלילי

עורך דין פלילי אדטו מוטי
עורך דין פלילי אדטו מוטי 052.23.32.651 חירום 24/7

כאשר פורצת אש – בד"כ, בהתחלה לפחות, מדובר בגפרור בודד, או בדל של סגירה חצי כבוי. תנועת יד אחת יכולה לכבות את האש, אפילו בקלות!

בהמשך האש לכולה להפוך לשרפה גדולה כזאת השורפת הכול ! שום תנועת יד לא תסייע ! לא פעם רק תלבה.

בהקבלה: כל שינויי הגרסה יהיו כמו אוויר וחמצן לאש – מעצימים ומגבירים את הבערה!

זאת בדיוק הדוגמה במשפט פלילי!

חשוב לזכור, הסבר מהיר מעורך דין פלילי, בניית קו הגנה ראוי, התמודדות נכונה, כל אלו יכולים למנוע בעיות קשות בהמשך.

ייעוץ משפטי פלילי מדויק הוא אותה תנועת יד פעמים רבות שבאה שעדיין יש רק גפרור בודד !

ייעוץ משפטי פלילי ראוי ומדויק – ברגע הראשון. באם הוא ממוקד ברור ונכון מכוחו הוא משנה והופך את התמונה !

לייעוץ – עורך דין פלילי אדטו מוטי – 052-23-32-651


למה חשוב: ייעוץ מוקדם ככול האפשר

הסיבה, בעת החקירות במשטרה, היא מיקוד היחידה החוקרת

מחד, או ביטול הראיות והכנסת נסיבות נוספות מאידך.

כמו כן מסירת גרסה ממוקדת מעלה את האמון באותה הגרסה! חשוב שבכול תיק פלילי הייעוץ המשפטי, על ידי עורך הדין הפלילי, יחל מוקדם ככול האפשרי! עורך דין פלילי הוא הכלי להבנת התמונה – ומכאן נבנה הכול!

בזכות אותו ייעוץ משפטי יכול החשוד או הנאשם להציב את גרסתו ונקודת הראות שלו ולהפוך אותה למובילה. היינו שסיפור המעשה כמו שהוא מתאר את האירוע יוביל את קו החקירה גם כנגד האחרים! מצד שני למנוע קו שלא נכון עבורו מלהוביל את האירועים – ולבטח שלא לחזק קו שלא מתאים עבורו!


  דוגמה להכנסת ראיות נוספות

בעת החקירה הפלילית של עבירות סמים הנחקר מוסיף ומספר על הנסיבות הכוללות של אירוע החיפוש בביתו שלו שילמדו על העדר חוקיות החיפוש!

כאן הוא נותן כלי רב חשיבות לעורך הדין הפלילי לצורך ביטול הפליליות בהמשך ! לצורך איום על הראיות שנמצאו! חשוב לדעת – ראיות לא קבילות – יכול ויפסלו!


 דוגמה יצירת המציאות

החוקר במשטרה החליט להעניש את הנחקר באופן שהכה אותו אחרי שזה זרק חולה על הראיות.

מדובר באירוע של תקיפה. אירוע שלא לבטח המשטרה מעוניינת שיתברר בהמשך. בלי שהדבר יאמר בחדרי החקירות על ידי הנחקר – האירוע לא יהיה קיים!


דוגמה שחשוב להבין 

תיק עבירת אלימות קשה. באם תשתוק בעת החקירה יהיה כמעט בלתי אפשרי לבנות טענות כמו הגנה עצמית בהמשך! החקירה הפלילית לא תחקור טענות הגנה ! בנייה של תיק שלם בעת החקירות הנגדיות היא קשה ! לכן חשוב מסוג טענות מסוג זה בהקדם!


ייעוץ במטרה לשנות את התמונה המצטיירת

קיימים מקרים אחרים שאין מטרה להוביל סיפור אלא "רק" לחבל בגרסה שכנגד. או אף לא לצייר דבר ופשוט להמתין! כל אחד מהמלכים הוא שונה לחלוטין, אבל דבר לא בא מתוך "שליפה" חשוב לתכנן מהלכים!

חשוב לתכנן את ההחלטה מה לספר, במה לחבל ומתי לשתוק. התייעצות בזמן מאוחר מבטלת חלק מהיכולות שקיימות בהתנהלות נכונה בחקירה הפלילית.


ייעוץ משפטי פלילי על מרכיב הכוונה הפלילית

תיק פלילי מורכב בחלקו הגדול ממרכיב שאינו מוחלט. חלק זה הוא החלק של הכוונה מאחורי המעשים. לא תמיד האירוע והתוצאה בסופו של ההליך יובילו את הראיה המשפטית ! זאת היא הרוח.

מאמני מורי ורבי נהג לומר: תיק פלילי מורכב כמו עוגה טובה, גם ממרכיב של סופלה. היינו יש תפיחה בטענות שלא תמיד מעוגנת במציאות.

חשוב לדעת – האירוע ניבחן קודם כל לפי הכוונות  – התוצאה היא דרך להבין את הכוונה!המעשה הוא דרך להבין את הכוונה ! לכן חשוב להיות ממוקדים מאוד בשאלת המטרות הסימולטניות שהיו!


לדוגמה – ייעוץ משפטי מוקדם וממוקד

לקוח של המשרד הואשם בתקיפה חמורה של שניים בדרך של דקירות קשות – החקירה החלה בשל חשד לאירועים של שני "ניסיונות לרצח".

המחשבה הראשונה אצל הלקוח הייתה – שימוש ב"זכות השתיקה". אבל (אחרי יעוץ מלא) הוא הבין את התמונה ובחר לתאר ולספר את כל הסיפור מתחילתו ועד סופו.

בתיאורו הוא בחר להדגיש את האירוע מתוך הראיה שלו עצמו! הסובייקטיבית. בנוסף צרף סרט מצלמה (ברור שהיה כבר למשטרה) של עסק שהיה בסמוך להוכחת גרסתו. כאן הפרשנות שלו הובילה את האירועים ! כך הם ראו מעתה את הסרט.


עד כמה חשובה הייתה גישתו רואים בנקודה הבאה

הנפגעים תארו אירוע חד צדדי שהם מותקפים ולא ממש יודעים מדוע! הפרשנות שלו הוסיפה לאירוע את הנופך המלא – היינו הוא נימצא במקום, חווה אלימות מהם – ומגיב רק שכלו כל הקיצים. הפרשנות שלו "ניצחה".

בסיום חקירתם, חוקר המשטרה הציג את הסרט ל"נפגעים". אלו היה בהלם מוחלט וטענו שלא כך ראו את הדברים. כך הם הובלו לרצון לסיים את האירוע גם כן. האישום בניסיונות לרצח נזנח – האירוע שינה את עורו והענישה הפכה למתונה הרבה יותר ממה שניתן היה לשער תחילה!

כאן הייתה המצלמה – פעמים רבות יבוא הסיפור המדויק לשנות את התמונה.
כעורך דין פלילי זהו חלק מרכזי בעבודה – לקבוע את הסיפור שיוביל את התמונה כולה


הבסיס לייעוץ משפטי פלילי

קריאת התלונה מול המציאות האישית בעת ייעוץ משפטי פלילי, במיוחד בימי החקירה הפלילית, יש חוסר מהותי אצל עורך הדין הפלילי של ההגנה.  להגנה ולחשוד אין את החומרי חקירה שמנחים את החוקרים במשטרה.

השוטרים, לא פעם, יחביאו את הראיות שיש בידיהם על מנת שהתגובה של הנחקר לא תוכל לקחת בחשבון את הראיות שכבר אספו !
זאת בדיוק הסיבה שיש לצורכי ייעוץ צורך בעורך דין פלילי עם ניסיון רב, שיצליח להבין ולשער מה הראיות שיש. מה סביר להניח שיהיה – ומה יכול לבוא רק מהנחקר – ומתי !   ייעוץ משפטי.


ייעוץ משפטי עורך דין פלילי – מי מוביל את הסיפור?

כתב אישום הוא במהותו סיפור האירוע מהפן המשפטי – עם סיכום שכולל את סעיפי האישום ושמות העדים. החקירה הפלילית מטרתה להוביל ליצירת סיפור ברור ומובן.

רוב החקירות והתיקים הפליליים מתייחסים לאירועים "קטנים"! לא בפרשיות דוגמת אולמרט או מר קצב. לכן אין תפניות על "תפניות עלילה" שיחקרו שוב ושוב! יש את הסיפור שיוביל – וזהו!

הסיפור הראשוני פעמים רבות הוא זה שיישאר עד לסוף ההליכים. לכן חשוב להיות ממוקד מספיק וברור מספיק מההתחלה !


ייעוץ משפטי פלילי – דוגמה

עורך דין פלילי אדטו מוטי
עורך דין פלילי אדטו מוטי 052.23.32.651 חירום 24/7

איתור הסיבה לתלונה היא אירוע חשוב – ההיגיון וההבנה האנושית הוא כלי מרכזי. מתלוננת התלוננה שלקוח של המשרד אנס אותה (היה עיכוב של כשבוע בתלונה) כמו גם עבירות מין נוספות.

מדובר היה בבעלה לשעבר, שלדבריה הגיע לביתה לשאול דבר מה ושגילה שבן זוגה נסע למספר ימים אנס אותה וכלא אותה בבית.   "כלא" עד שבן זוגה הנוכחי בא ו"הציל" אותה. זהו היה הסיפור שהיא בחרה לספר. אונס, כליאה קשה, ואלימות (במשפחה) !

הלקוח (גם הוא בזוגיות אחרת כבר), תחילה לא שיתף פעולה. הרבה מתוך מחשבה שלא להרוס לעצמו את הזוגיות החדשה. בנוסף הוא לא האמין לשקרים ולכן לא חשב שאלו יכולים להמשיך.


בהמשך – אחרי ייעוץ מצד עורך הדין הפלילי – התיאור של הלקוח היה יצירתי הרבה יותר ומפורט באופן מביך  
    • מועדי ומיקום יחסי המין בדירה!
    • שימוש באביזרים שהיא יצרה במיוחד לרגל ביקורי המתוכנן – מלמד על הכנה מצידה.
    • יצירת גרסאת הגנה בדרך של עימות מול המציאות (כאן הטלפונית).
  • הסבר על הבסיסים לתלונה ! בן הזוג הגיע (בהקדמה)!

היינו כאן – הסיפור כולו הובל על ידי הבעל לשעבר. למרות העובדה שהוא המספר השני. העימות בין השניים המרובה פריטים מול המציאות מלמד שאין מה לעשות בתיק זה.


ייעוץ משפטי פלילי – אירוע של יבוא סמים

לכאורה אירוע "פשוט" יבוא סמים לאדם – על שמו.


עורך דין פלילי – ייעוץ משפטי פלילי

האם אירוע יבוא סמים פשוט? המציאות היא שמרבית התיקים לא מוגשים לבית המשפט בתחום זה – ולבטח שלא על בסיס יבוא סמים ומעטפה שהגיע על שם שדומה לשימך.

כאן במספר רב של תיקים הצליח עורך דין פלילי מוטי אדטו למנוע אישומים פליליים. גם אחרי שהסמים נלכדו.


ייעוץ משפטי פלילי – דוגמה לתלונת סרק על סם אונס

התלונה היא על "סם אונס". בבדיקות הסם לא יתגלה – אבל הגב' טוענת לכך.
תגובת החשוד, את היית בכיף, שתית בלי הפסקה, אבל דיברת לעניין ואמרת לי באוזן שאת חרמנית. את התמזמזת גם עם אחרים.

באם הכניסו לך או לא הכניסו לך סם אונס – לי לא היה כל חשד שכזה. אני לא קשור לכך. תגובותיה מלמדות אולי על שימוש באלכוהול – אבל זה היה שימוש רצוני – וגם שההשפעה פגה עדיין היו יחסי קרבה.


ייעוץ עורך דין פלילי – אירועי אלימות

אחת הבעיות הגדולות באירועי אלימות היא שאלו מתרחשים כהרף עיין. היינו לאותו האירוע יהיו אין סוף גרסאות. כמובן גם שלעדים יש מטרה לספר את האמת.

אבל … לא פעם חלק גדול מהעדים הם מעורבים בעצמם בעלי אינטרס.
היינו הנחקר לא חייב רק לעמוד על גרסתו – אלא לציין את האינטרס של חלק מהעדים (במקרים שם יש חשיבות לבנות את הספק בשלבי החקירה).


דוגמה – תיק רצח אורגיל יעקב מועטי ז"ל

עורך דין פלילי מוטי אדטו הוביל את הגנתו של הנאשם המרכזי בתיק – שזוכה מרצח. הבעיה בתיק הייתה שהנאשם, וקודם לכן הנחקר היה מושפע קשות מהאירוע ובעל רצון עז להודות בהרבה יותר מכפי חלקו.


ייעוץ משפטי פלילי

לאור ההודעה הנרחבת מידי – ההגנה פנתה לבדיקת הממצאים הפורנזיים השונים. שהתברר שהנאשם לא סיפר אמת – הוא עומת והסביר את התקיימות האירוע באופן שונה לחלוטין מזה של כל שאר העדים.

כך גובש קו ההגנה – ומרגע שהיה קו הכול הרבה יותר פשוט ומתחילים לחקור עדים לרוב לפי אותו הקו.

מה שהתברר היה מפתיע לחלוטין. כל אחד מהעדים תרם לקו ההגנה, היינו נתן כלים לראיית התמונה. תמונה שהיא שונה לחלוטין ממה שתואר בכתב האישום!


ייעוץ משפטי פלילי – מהו קו הגנה ראוי?

בתיק הרצח של המנוח אורגיל יעקב מואטי ז"ל פעל הנאשם בניגוד לקו ההגנה מתוך רצון לסייע לאחר. ההגנה שחשפה זאת הציגה את התמונה – היינו נתנה לבית המשפט הבנה שיש אדם שמודה באישומים בהם הוא לא אשם בוודאות.

מכאן הסיפור העובדתי שנרקם אינו אפשרי – מכאן יצאה ההגנה וציירה את הציור מחדש בשלבי התיק השונים.
הדבר המכריע הייתה העובדה שההגנה לא סיפקה את הציור תחילה – אלא רק בסיום.

בסיכומי התיק הפלילי, לאורך כ 700 עמודים ציירה ההגנה את הציור לראשונה – ורק אז חיברה בין הנקודות השונות שהוכיחה.
בית המשפט הנכבד ציין בהכרעת הדין שרק בסיום התיק ראה את התמונה שההגנה מציירת ומובילה.

יעוץ משפטי פלילי – בבית המשפט בתיק הב"ש אחד הדברים הקשים לומר ללקוח הוא מה לא מתכוונים לעשות בתיק הב"ש (מעצר עד לתום ההליכים) הפלילי שלו.

היינו באם אין זה נכון לדוגמה לשחרר אותו ובסיכוי לכך לחשוף את קו ההגנה – אלא יש להמתין לתיק העיקרי.


לדוגמה לייעוץ משפטי פלילי מסוג זה – תיק רצח.

טיעון בבקשה למעצר עד לתום ההליכים יכול ותחשוף את כל קווי ההגנה. אז לא רק שאין סיכוי של אמת לשחרור אלא המדינה תכין את העדים באופן ממוקד הרבה יותר.


בנסיבות שכאלו ייעוץ ראוי בתיק הפלילי לא תמיד ישאף לגילוי הקווים. אלא ימתין לתיק העיקרי. זהו ייעוץ שלא פשוט לעורך דין פלילי – אולם יש מקרים בהם אין ברירה וחייבים לעשות כך. בכול מציאות אחרת יש שיבוש של ההגנה.


יעוץ משפטי פלילי – הרגע להסדר טיעון

גם שיש אשמה ברורה – לא תמיד נכון לגשת להסדר הטיעון ברגע הראשון האפשרי. יש פעמים שנרצה לחקור עד מסוים. לא תמיד על מנת לזכות – אלא על מנת להבהיר נקודה זאת או אחרת. המשיך להתקדם בהמשך להסדר טיעון.
פעמים אחרות לפני הסדר הטיעון נעדיף להגיש בקשה ליועמ"ש. פעמים אחרות ננסה לשמוע את אחד העדים ודרכו לצייר תמונה מורכבת יותר (או שונה בפרט זה או אחר).


ייעוץ משפטי פלילי – חשוב לדעת – בניית הערעור במהלך התיק הפלילי

במקרים מסוימים ברור לחלוטין לעורך הדין הפלילי שהתיק הפלילי הולך להפסד. זה כבר "נקבע מראש" – לעיתים גם בית המשפט צודק באותה הקביעה.


אבל השאלה היא שונה. השאלה שלך מייעוץ משפטי פלילי היא כיצד ניתן לתקן מציאות?

מקרים אחרים היינו האווירה באולם המשפט מסבירה זאת כאלף עדים. גם במקרים שכלאו לא הכול אבוד. ניתן להוביל את בית המשפט לאין סוף החלטות שהן משפטית לא נכונות ואפשריות לערעור פלילי.
לאור אותן ההחלטות יוגש בהמשך ערעור פלילי.

זה ראוי לדעת – האמת המשפטית שונה מהאמת העובדתית.

האמת המשפטית אוסרת קיצורי דרך מצד המערכת המשפטית, אוסרת הנחות ועוד. אמת משפטית היא המוצר שבית המשפט ראוי שיגיע אליו.


דוגמה – ייעוץ משפטי פלילי – חקירת ב"אונס"

ייעוץ משפטי פלילי

אם יש תיקים שנסגרים באחוזים גבוהים – למרות חומרתם היתרה אילו תיקי מין – במיוחד "אונס".

הסיבה המרכזית היא שהתיקים מתאפיינים בכך שהם "מילה מול מילה" ולכן ניתן לערער את התלונה. לא מעט בשל ההגזמות שנשים שלוקות ברצון להעליל נוטות לשקוע בהם.

יש מקרים בהן ההגזמות הן בשל האירוע. פעמים אחרות בגלל סיבות שונות לחלוטין שהן חיצוניות לאירוע ואז מתבררים שקרים.

ייעוץ משפטי נכון יכול להוביל את הנחקר בין בחקירה ובין העימות להוביל את המתלוננת לסדרה ארוכה של שקרים מכול מיני סוגים.  כך שאמינות תלונתה תעלם.


מהו ייעוץ משפטי פלילי?

הייעוץ המשפטי הפלילי חייב להתמודד עם מספר בעיות:
א. תחושה קשה אצל הנחקר.
ב. האירוע עצמו.
ג. האפשרות לקיום טענות הגנה. 


א – התחושה הקשה אצל הנחקר – והייעוץ המשפטי מעל הכול עורך הדין הפלילי חייב להיות פסיכולוג אנושי. בזמן קצר הוא חייב להבין את היכולות של הנחקר. לא פחות חשוב את העדר היכולות.

היינו לדעת שאם יש נחקר שלבטח יודה באשמה – אזי לפחות להודות כהלכה ועם תחושת צער ועוד.
חייבים לדעת – הודיה מראש יכולה ובכוחה להקל על הענישה באופן מהותי ביותר!

הדבר הנוסף שעורך הדין הפלילי מבצע זהו שיקוף של האירוע בעיניים של בית המשפט. היינו מה יסבור בית המשפט על כל פסיק וכול תג של האירוע כמו שהוא מתואר!


ב – יעוץ משפטי פלילי – האירוע עצמו:

האירוע עצמו יכול להיות מספר דברים – הוא יכול להיות תוצאה – היינו נגרם מותו של אדם.

עורך דין פלילי אדטו מוטי
עורך דין פלילי אדטו מוטי 052.23.32.651 חירום 24/7

האירוע עצמו יכול להיות הוכחת הכוונה אצל הנחקר.

אולם כאן ראוי לדעת – חייב להיות סנכרון בין שני אלו.

היינו אירוע חייב להיות התוצאה – ובצרוף לה הכוונה של זמן ביצוע התוצאה.

ייעוץ משפטי פלילי מפרק יחד עם הנחקר את האירוע ומנסה להבין את השלבים השונים ואת הכוונות השונות בכול שלב.המטרה היא יצירת שיקוף של האירוע לנחקר בשלל נקודות מבט.

ג. האפשרות לקיום טענות הגנה חשוב לדעת – לחוקרים אין באמת רצון לגלות טענות הגנה!

כך שהנחקר עצמו חייב להסביר שוב ושוב את קו החשיבה שמוביל אותו ויוצר עבורו את טענות ההגנה ! הדבר לא יתקיים מעצמו – וטענות הגנה שנשכחו בעת החקירה הפלילית קשות עד מאוד להוכחה בזמן התיק הפלילי עצמו.


השימוש בדיוני המעצר להוכחת קו הגנה  לא רק הנאשם הוא "כלי" של ההגנה בעת החקירות בתיק – גם בית המשפט הנו כלי ולא פחות אפקטיבי!

אחד השימושים הוא באמצעות תיעוד של בית המשפט את טענות הגנה. אפשרות אחרת היא תיעוד של קווי הגנה שיש תחושה אצל עורך הדין הפלילי שאין עודף רצון לברר אצל היחידה החוקרת!


מה מאפיין ייעוץ משפטי פלילי

הדבר המרכזי שמאפיין ייעוץ משפטי פלילי הוא החובה לצאת מחוץ לקופסה ולבצע חיפוש של ראיות וקווי הגנה גם במקומות שלא תמיד סביר לגלות אותן!


ייעוץ משפטי פלילי – הבנת ההליך האפשרי

ייעוץ משפטי פלילי

אחת הסיבות המרכזיות לצורך בעורך דין פלילי עם ניסיון רב הוא הצורך של האדם לדעת שעורך הדין רואה את התמונה הסופית ולא רק את הרגע של אחרי.

היינו שעורך הדין הפלילי מכיר את המטרייה ומבין את כל האפשרויות של השינויים!

בנסיבות אלו עורך דין פלילי חכם יוצר אין סוף תרחישים ודוגמאות לכול אירוע אפשרי – ומשם לשינויים אפשריים כאלו ו/או אחרים בתמונה. לייעוץ משפטי וייצוג משפטי התקשרו עוד היום למספר 052-23-32-561

זמין 24/7 דילוג לתוכן