עבירות רכוש ללא הרשעה

  עבירות רכוש ללא הרשעה!

תיקים פליליים גם בגין עבירות רכוש חמורות רבות יכולות להיסגר עוד בטיפול נכון בתיק אל מול המשטרה – לא תמיד יש אישום בפלילים. היינו הנאשם מחזיר והתיק מסתיים בסגירה זאת או אחרת.
מיותר לציין – חוק הסדר מותנה הוא האכסניה האידאלית לתיקים מסוג זה לצורכי סגירת התיק הפלילי.
עוד לציין המשרד טיפל בתיקים רבים מסוג זה וסגר את התיקים לאורה של בקשה מנומקת ליועץ המשפטי לממשלה.
– בקשה שעיקרה את התיק הפלילי והובילה לסגירתו – לעיתים בסוג של "פיצוי" לעיתים ב"הזהרה" ועוד.
התיקים המובאים כאן הם תיקים לא פשוטים של רכוש שנסגרו ללא הרשעה פלילית. התיקים הנ"ל מהווים חלק זעיר מהתיקים של המשרד בנושא זה. אבל הדוגמא מייצגת בהחלט.
 בפרק הנ"ל מספר זעום שלי תיקים שהיו בטיפול המשרד בזמן עבר – הסיבה היא שלאחונה אין אני ממלא את הדפים הנ"ל של פסקי דין, אולם ההיגיון נישאר וקיים.


עבירה של החזקת רכוש גנוב !
פ-45903-02-11 – ידגרוב: האישום: החזקה של 461 פריטים גנובים בחנות – מדובר היה בחנות תכשיטים מלאת רכוש שהמשטרה סיווגה כגנוב. שנים אחרי חד עם כתב האישום פנו למשרד עורך דין אדטו לצורך טיפול.
הסיום? כתב האישום שונה ל 20 פריטים – כל שאר הפריטים הוחזרו – בגין 20 פריטים נקבע חתימה על התחייבות ללא הרשעה.
ללא מאסר על תנאי. למעשה סוג של זיכוי מלא – הרי הפרטים הוחזרו והתיק הפלילי נמחק  – בהתחייבות שלא יבצעו עבירות פליליות.

גניבה ממעסיק :

פ 2008/00 שלוש עבירות גניבה ממעסיק ללא הרשעה פלילית. למרות שאחת העבירות בסכום ניכר – בדרך להחזרת הרכוש עבר הנאשם תאונה ונפצע (ללא נכות).
מדובר היה באיש הי טק (הזנק) שגנב את הציוד בעבודת הסטודנטים שלו (במהלך לימודיו) – ענישתו דרך הרשעה פלילית תפגע בכל עתידו.

 גניבה ממעסיק וזיוף מסמכים

ע"פ דיקלה – מחוזי ירושלים- סיום 6.9.09 – במסגרת הערעור על ההרשעה והעונש.
– זיכוי בעבירה של גניבה ממעביד (פרשניות שונה ליסוד הכוונה בתיק) נותרה העובדה שהיא זייפה מסמכים (רישום כוזב במסמכי תאגיד) – העונש שונה לאי הרשעה – במסגרת ערעור

עבירות רכוש ללא הרשעה – זיופים

פ 3880/99 – קשירת קשר לביצוע עוון, זיוף מסמך עם אחרים, שימוש במסמך מזויף, התחזות כבעל תעודה, קבלת דבר במרמה – ללא הרשעה (הנאשמת 5).
הנאשמת הייתה זוטרה יחסית בקשר הכולל למרות תפקידה המכריע- קשר שהביא להדפסת ה"רישיונות" מסוגים שונים לאנשים שלא היו זכאים להם. למרות חומרת העבירות הנאשמת לא הורשעה בפלילים על מנת שלא לפגוע בעתידה.

קבלת דבר במרמה

פ 2364/01 – ירושלים – ניסיון לקבלת דבר במרמה – ניסיון למכור רכב שלא שייך לנאשם למוסך "כחלקים" (לאחר שהנאשם הרס את הרכב (השכור בתאונה).
– גזר הדין – ללא הרשעה. הנאשם בגיר – לציין כנסיבה מחמירה בתיק מקביל שני קטינים שהואשמו בנפרד. כך שמבחינת הגיל הנאשם היה בעל ה"סמכות".
למרות זאת הצליחה ההגנה להראות על הנזק המיוחד שיגרם לנאשם באם יורשע בפלילים.

עבירות רכוש ללא הרשעה – פריצות ועוד
פ 4544/98 ת"א – פריצות לרכבים, גניבה מהם והחזקת רכוש גנוב (עשרות מקרים סה"כ).
– תיק חמור ביותר שמסוגו לא נסגרים ללא הרשעה בשום תנאי (בד"כ) – סיום התיק ללא הרשעה בפלילים. הנסיבה המרכזית – חלוף הזמן – הנאשמים צעירים (לא קטינים) – התגייסו והשתחררו עוד קודם שהוגש כתב האישום.

פ 5045/00 – כ"א גניבה ופריצה לבניין(הסתיים בסיוע ולא בעבירה המלאה) – הסתיים ללא הרשעה בפלילים.
במהלך הדיונים לאור טענה מקדמית הופחת האישום לאור טענת זוטא (פסילת הודעות הנאשם – שהודה בעבירות בחקירות במשטרה). לאחר ההודיה נשלח הנאשם לתסקיר.
בניית תוכנית שיקום לנאשם הביא לתוצאה שללא הרשעה לאור העובדה שהרשעה בפלילים יכולה לפגוע ברקמת חייו כיום.
כיום להבדיל מיום ביצוע העבירה.

פ 1590/02 – גניבה ממעביד(3 עבירות) – ללא הרשעה בפלילים(כ"א תוקן). הכספים יוחזרו במסגרת פיצוי.
פ 5009/02 – ירושלים – ניהול משחקי אסורים – ללא הרשעה פלילית – הסדר. בשנת 2002 הדגש על משחקים אסורים היה נמוך הרבה יותר מאשר כיום.

עבירות רכוש ללא הרשעה – עו"ד פלילי מוטי אדטו

התקשרו עכשיו 052-23-32-651
זמין 24/7 דילוג לתוכן